ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

اول شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دبیر شورای مناطق آزاد

قرار گاه خاتم (سپاه)

پیمانکاری که زورمان به آن نمی رسد!

 
 
 
 
 

اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با خبرگزاری ایلنا گفتگو کرده و در این گفتگو اشاره ای کوتاه به دست دراز سپاه در امور اقتصادی نیز کرده است که این بخش را از آن گفتگو می خوانید:

 

پل خلیج فارس قرار بود سال ۹۲ به بهره برداری برسد. دولت در موعد مقرر سهم خود را برای ساخت به پیمانکار پروژه پرداخت کرد. قرارگاه خاتم (سپاه) برای این پروژه یکبار ۱۵۰ میلیارد تومان و بار دیگر ۳۰ میلیارد تومان سهم دولت از فاینانس را گرفت و خرج کرد و حالا که باید پول فاینانس بیاورد می‌گوید نمی‌توانم.

‌این پروژه یک پروژه ۸۶۰ میلیون یورویی است ‌که قیمت امروز آن معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، در دولت قبل و این دولت قرار‌گاه خاتم فقط ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه کرده که این مبلغ تنها ۵ درصد از کل سرمایه گذاری است.

اینکه دولت قبل مدعی بود پروژه را تا پایان عمر خود تحویل می‌دهد، تعارف و آرزوهای دولت قبل بود اما وقتی پروژه را به ما تحویل دادند که تنها ۱۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود. به عبارت دیگر این ۱۲۰ میلیارد تومان ۳ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد. یعنی پروژه‌ای که قرار بود سال ۹۲ به پایان برسد را با پیشرفت ۳ درصدی به دولت جدید تحویل دادند.

ما هم در این مدت نتوانستیم به پیشرفت پروژه سرعت ببخشیم چرا که موضوع، ‌ جذب فاینانس است که فاینانس را باید پیمانکار بیاورد و پیمانکار هم قرار‌گاه خاتم است که زورش زیاد است و ما هم زورمان به قرار‌گاه خاتم نمی‌رسد.

 

پیک نت اول مهر

 
 

اشتراک گذاری: