ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  جنایات اسرائیل را
سخنان نسنجیده توجیه می کند
!
 
 
 
 

برخی اظهار نظر ها در جمهوری اسلامی و در حساس ترین رویدادها معلوم نیست با چه هدفی بیان و اعلام می شود. انگیزه تحریک پشت آنست؟ نوعی خود نمائی در آن نهفته است؟ و یا...

از این اظهار نظرها، گاهی برخی از سوی کسانی مطرح می شود که مسئولیت حکومتی ندارند. حتی اگر امام جمعه موقت تهران باشند. اما برخی از آنها از دهان مسئولات دولتی و حکومتی بیرون می آید. آخرین نمونه این نوع اظهار نظرها، گفته های عبدالهیان معاون وزارت خارجه است که اتفاقا گفته می شود در جمع معاون و همکاران وزیر خارجه، هم دانش سیاسی کافی دارد و هم کم گو و گزیده گوست. این دو ویژگی وی در اظهار نظری که در آستانه بیستمین روز یورش جنگی اسرائیل به غزه از دهان وی خارج شد سئوال برانگیز است. به این دلیل ساده که هم به اسرائیل امکان تبلیغاتی میدهد و هم اغراق در قدرت نظامی حماس است و توجیه کننده شدت جنایات اسرائیل در غزه.

او در دیدار با وزیرخارجه لبنان "جبران بسیل" گفت: حماس تنها از 3 درصد توانایی نظامی اش در 19 روز درگیری با اسرائیل استفاده کرده است. ما از تمام گزینه ها و توانایی های موجود برای جلوگیری از ادامه کشتار در غزه استفاده می کنیم. ما نخواهیم گذاشتم که رژیم صهیونیستی به اقدامات وحشیانه خود در نوار غزه ادامه دهد.

حتی اگر جواز چنین اظهار نظری، با سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی و توصیه به مسلح کردن کرانه باختری صادر شده باشد، باز هم یک مقام اجرائی در وزارت خارجه سنجیده تر از این باید سخن بگوید. زیرا هنوز محافل خارجی، رهبر جمهوری اسلامی را صاحب قدرت میدانند اما مقام مسئول نمی دانند.

 

پیک نت 5 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: