ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

توطئه عظیم تر

پشت بمباران و کشتار غزه

 
 
 
 

 

در کنار اخبار مربوط به بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل و مذاکراتی که اعلام شده در مصر برای خاتمه این بمباران میان فلسطینی ها و اسرائیل انجام می شود، شاید گزارشی که در زیر می خوانید با اهمیت ترین خبر بود. گرچه خبرگزاری ها و رسانه های ایرانی پوشش چندانی به آن ندادند.

"رال مایکل فلین"، مدیر آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع امریکا، در یک میزگرد خبری- امنیتی اعلام کرد:

تنها نتیجه ای که از بین سقوط "حماس" در فلسطین بدست خواهد آمد، رشد گروهی افراطی‌تر و خطرناکتر مانند "داعش" در این منطقه خواهد بود. برای نابودی تونل هائی که حماس در غزه ایجاد کرده، راه حل نابودی حماس نیست. اگر حماس نابود شود و از بین برود، احتمالاً چیزی بسیار بدتر جای آن را می‌گیرد. در نهایت کل منطقه خاورمیانه با تهدید بسیار بدتری مانند "داعش" روبرو خواهد شد.

در این سخنان هشدارگونه، هم واقعیت وجود دارد و هم اشاره به انگیزه ای که اسرائیل آگاه از آن در غزه دست به عمل زد. یعنی طرح مسلط ساختن "داعش" در فلسطین و نابودی کامل حماس و دولت خودگردان فلسطین. اگر این احتمال را بپذیریم که داعش از حمایت اسرائیل درعراق برخوردار است، آنگاه دور از ذهن نیست که اسرائیل آگاهانه در پی مسلط ساختن این گروه در فلسطین است. انگیزه های متعددی را می توان در باره این طرح احتمالی اسرائیل در نظر گرفت. جدا از بی تفاوتی داعش در بمباران و کشتار هفته های گذشته در غزه توسط اسرائیل، این نکته را نباید از نظر دور داشت که جایگزینی داعش به جای حماس و دولت خودگردان فلسطین، در عمل یعنی سلطه تشکیلاتی بر فلسطین که ایران و شیعیان را دشمن خود میداند. یعنی دوستان و کمک گیرندگان از جمهوری اسلامی سقوط می کنند و آنهائی به حکومت می رسند که برنامه آنها در نهایت، جنگ مذهبی در ایران است. آنهائی به حکومت می رسند که بخشی از سوریه را در اختیار دارند و همچنان بدنبال سرنگونی دولت بشار اسد و سلطه بر تمامی سوریه اند. آنهائی در فلسطین به حکومت می رسند که گفته می شود با حمایت نظامی اسرائیل بخشی از خاک عراق را تصرف کرده اند و موصل تبدیل به پایگاه نفتی اسرائیل خواهد شد. آنهائی حاکم خواهند شد که می توانند از سوریه و فلسطین و عراق حزب الله لبنان را بعنوان دشمن شیعه خود در منگنه بگذارند. آنهائی به حاکمیت می رسند که بخشی از کرانه مدیترانه را در فلسطین اشغال خواهند کرد و بدون حمایت نظامی اسرائیل چون یخ در زیر آفتاب آب می شوند.

نوار غزه، در سواحل دریای مدیترانه است. نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد و فقر و بیکاری 40 درصدی اکنون در آن حاکم است.

از این مرحله به بعد است که باید از رهبر جمهوری اسلامی که پیش از عید فطر و در نماز عید فطر بر طبل رد آتش بس و ادامه جنگ "مشت و سندان" کوبید، پرسید "دوراندیشی و استراتژی سیاسی یعنی این؟" حتی اگر طرح و تاکتیک آن باشد که اسرائیل از جنوب لبنان توسط حزب الله و از غزه از طریق حماس و هر دو با حمایت نظامی و مالی جمهوری اسلامی سنگری علیه اسرائیل در صورت حمله احتمالی به ایران باشند!

 

http://ir.voanews.com/content/us-dod-official-hamas/1966098.html

 

پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: