ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

شهرستانی که 60 در صد آن سنی اند

80 اقدام به خودکشی

طی 30 روز در شهر گنبد 
 
 
 
 

فرماندار ویژه گنبد، در نماز جمعه اهل سنت گنبد حضور یافته و طی سخنانی گفت:

مردم باید واقعیت ها را بدانند، آمار تکان دهنده شمار اقدام به خودکشی در این شهر به 80 خودکشی در یک ماه رسیده که خوشبختانه خیلی از آنها نجات پیدا کرده اند. روستاهای گنبد، محروم تر از روستاهای دیگر مناطق است و در سالجاری به دلیل خشکسالی درد و رنج کشاورزان بیشتر شده است. به علت کاهش بارندگی، ذخیره آب سد دانشمند 90 درصد کاهش یافته است. موادمخدر به جان مردم افتاده است.

رسانه های محلی در گنبد و استان گلستان ضمن انتشار آمار خودکشی 80 تن طی یک ماه،  نوشتند  تاکنون هیچ نهاد حکومتی دلیل خودکشی در گنبد را بررسی و اعلام نکرده است.

شهرستان گنبد 5هزار و 72 كيلومتر مربع وسعت و 325 هزار جمعیت دارد و در فاصله 98 كيلومتري از مركز استان گلستان قرار دارد و از شمال در 145 كيلومتر مرز مشترك با كشور تركمنستان همسایه است و از جنوب با شهرستان‌هاي آزادشهر و راميان از شرق با شهرستان‌هاي كلاله و مينودشت و از غرب با شهرستان‌هاي آق‌قلا و علي‌آباد همسايه است.

تركمن ها، ترك ها، فارس ها، سيستاني ها، بلوچ ها، خراساني ها، شاهرودي ها ترکیب جمعیتی گنبد کاووس را تشکیل می دهند كه اغلب سنی و یا شیعه هستند. درمجموع 60 درصد جمعيت شهرستان گنبدکاووس را اهل سنت تشکیل می دهند.

در شهری که 60 در صد آن سنی اند و تاریخ تمدنی 5 تا 6 هزاز ساله دارد، به رقابت با سمبل این شهر که برج آجری آن معروف به بلندترین برج آجری جهان است و در زمان قابوس ابن وشمگیر در دوران حکومت دیلمیان ساخته شده، بنائی را با شعار یا علی برپا کرده اند که می بینید. چرا چنین با مردم مقابله می شود معلوم نیست!

 

پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: