ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دمکراسی غربی در اوکرائین

حزب کمونیست اوکرائین منحله اعلام شد!

ترجمه آذرنگ

 
 
 
 
 

الکساندر تورچینف رئیس پارلمان اوکرائین در پارلمان این کشور انحلال حزب کمونیست اوکرائین را اعلام کرد و "پورشینکو" رئیس جمهور اوکرائین انحلال حزب را تائید کرد. الکساندر تور چینف در مقابل نمایندگان پارلمان اوکرائین گفت: "این یک لحظه تاریخی است، امیدوارم که نمایندگان حزب کمونیست هرگز در پارلمان حضور نداشته باشند."

(این آن دمکراسی است که غرب از آن حمایت می کند!)

 

رهبر حزب کمونیست اوکرائین "پترو سیمونینکو" این تصمیم پارلمان و رئیس جمهور را "غیر قانونی" دانست و آن را محکوم کرد.

این تصمیم، با عجله اتخاذ شد زیرا تا چند ماه دیگر انتخاب زود هنگام پارلمانی در اوکرائین برگزار می شود و دولتی که به زور بر اوکرائین حاکم شده از نتیجه آن انتخابات و پیروزی کمونیست ها در آن بیم دارد.

تصمیم پارلمان و تائید رئیس جمهور می تواند موجب اعلام ممنوعیت حزب کمونیست اوکرائین شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا و بویژه دولت فرانسه با وجود مشاهده چنین اقداماتی سکوت می کنند. همه مردم آگاهاند که در آخرین انتخابات حزب کمونیست اوکرائین بیش از 3 میلیون رای یعنی 13 در صد آرای شرکت کنندگان در انتخابات را بدست آورد. به همین دلیل این 3 میلیون رای دهنده مشاهده می کنند که پارلمان و دولت هرگز به خواست ها آنها عمل نکرده است و قانون اساسی را نقص می کنند و آرای آنها را ندیده می گیرند. حزب کمونیست اوکرائین قبل از سقوط رئیس جمهور "ویکتور یاناکویچ"  23 کرسی  پارلمان را در اختیار داشت و اکنون بدون سند و مدرکی دولت اوکرائین این حزب را متهم به طرفداری از استقلال طلبان شرق اوکرائین می کند. در واقع حزب کمونیست همواره از وحدت و تمامیت ارضی اوکرائین دفاع کرده است و تنها حزبی است که خواهان راه حل سیاسی  برای حل بحران در شرق اوکرائین است. یعنی سیاستی، خلاص سیاست حزب "سووبودا" اوکرائین که یک حزب "نئونازی" است و یکی از احزاب ائتلاف حاکم بر کیف. ائتلافی که جنگ در شرق اوکرائین را هدایت و بمباران آن مناطق را رهبری می کند.

تصمیمی که پارلمان اوکرائین برای انحلال حزب کمونیست این کشور اتخاذ کرد، پیش از آن با حمله و ترور اعضای این حزب در کیف و برخی شهرهای کیف شروع شده بود. از جمله در تظاهرات میدان مرکزی کیف و پیش از حمله تظاهر کنندگان به ساختمان های دولتی و تسخیر آنها با رهبری اتحادیه اروپا و نماینده امریکا  سناتور "مک کین" و حضور رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" که مخفیانه در کیف مستقر بود. برجسته ترین نمونه این ترورها، قتل "یاچسلا میکولاویچ کفشون" مسئول حزب کمونیست اوکرائین در منطقه " گیلینکی" است که توسط گروه های نئونازی با ضربات چاقو و  شکیک گلوله به قتل رسید.

 

پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: