ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  محاکمه مهدی هاشمی پشت درهای بسته!  
 
 
 

دادگاه مهدی هاشمی، پسر هاشمی رفسنجانی روز گذشته پشت درهای بسته تشکیل شد. فائزه هاشمی و یاسر هاشمی دیگر فرزندان هاشمی رفسنجانی برای حضور در دادگاه خود را به محل برپائی دادگاه رسانده بودند ولی اعلام شد دادگاه غیر علنی است و آنها نتوانستند وارد جلسه دادگاه شوند.

پس از خروج آنها از محل برپائی دادگاه، خبرنگاران بسیار تلاش کردند با سئوالات متعدد خود، بویژه از دهان فائزه هاشمی اظهار نظر و قضاوتی را درباره دادگاه و یا اتهامات مهدی هاشمی بیرون بکشند اما او به هیچ وجه زیر بار نرفت و هر بار گفت:

 دادگاه برادرم غیرعلنی بوده و ما را به جلسه دادگاه راه ندادند. چون این پرونده، پرونده من نیست در این باره اظهارنظری هم نمی‌کنم و اطلاعی هم ندارم اتهامات برادرم سیاسی است یا اقتصادی.

یاسر هاشمی نیز تنها جمله ای که به خبرنگاران گفت این بود: اتهامات مهدی بیشتر جنبه سیاسی دارد.

مهدی هاشمی سال گذشته به ایران بازگشت و بمحض بازگشت نیز باتهام نقش داشتن در جنبش سبز بازداشت موقت شد و اکنون نیز حدس زده می شود برای تحت فشار قرار دادن هاشمی رفسنجانی و جلوگیری از نقش آفرینی او در دو انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان، قوه قضائیه که تحت امر سپاه است این محاکمه را ترتیب داده است. بویژه که با اعلام خبر رسمی مرگ آیت الله کنی مجلس خبرگان باید برای انتخاب رئیس تشکیل جلسه بدهد و هاشمی مطرح ترین چهره برای بازگشت به ریاست این مجلس است. مجلسی که سرانجام باید تکلیف جانشینی علی خامنه ای را روشن کند.

 

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: