ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

این مثلث، چهره مجلس

آینده را تعیین خواهد کرد؟ 
 
 

 

 

از سه گفتگو: همگرایی میان آقایان خاتمی، هاشمی و ناطق نوری، در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نتیجه داد. واقعیت این است که برای ساماندهی و جبران بخشی از مشکلاتی که ناشی از سیاست های غلط قبل از سال 92 بود از سوی اقشار مختلف هم در قالب شخصی و هم در قالب تشکیلاتی و جریانی، گام هایی برداشته شده است که گام نخست آن انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود. شرایط با وجود گام های اولیه برداشته شده هنوز شکننده است. هر چند آقای روحانی قسم جلاله خورده اند که شرایط به گذشته بر نمی گردد که البته هم باز نمی گردد، اما نمی شود به امید آنکه این شرایط قرار نیست همچون گذشته شود دست روی دست گذاشت. مجلس در کنار دولت، نهادی تاثیرگذار برای نجات کشور است. از این رو باید دلسوزان، اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل کنار هم در انتخابات سال آینده مجلس نقش پررنگی داشته باشند و همگرایی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را توسعه دهند.

سایت خبری "فرارو" چند مصاحبه کوتاه انتخاباتی در باره انتخابات مجلس آینده را منتشر کرده که در آن استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلسین شورا و خبرگان تشریح شده است. داریوش قنبری و پورنجاتی دو چهره ای هستند که با آنها گفتگو شده است. فرارو در مقدمه این دو مصاحبه اشاره به سخنان چندی پیش محسن رهامی کرده است. رهامی از چهره هائی است که در ماجرای حمله به کوی دانشگاه تهران وکالت دانشجویان را برعهده گرفت و از آن زمان تبدیل به یکی از چهره های مطرح در میان دانشجویان تبدیل شد.

فرارو  می نویسد: سخنان چندی پیش حجت الاسلام رهامی در باره محور شدن مثلث خاتمی- هاشمی و ناطق نوری در انتخابات آینده را داریوش قنبری جنبه رسمی تری داد. داریوش قنبری به فرارو گفت:

 در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته همگرایی میان خاتمی- هاشمی- ناطق ایجاد شد که نتیجه آن در نهایت به پیروزی نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل منجر شد. یعنی آقای روحانی.

این همگرایی و همکاری در انتخابات مجلس آینده نیز ادامه خواهد یافت و تغییر و تحولاتی در آرایش سیاسی جامعه شکل خواهد گرفت و موجب خواهد شد چهره های میانه رو اصولگرا و اصلاح طلب به یکدیگر نزدیک تر شوند. وحدت میان اصلاح طلبان با اصولگرایان میانه رو در حال حاضر شکل غیر رسمی دارد اما با شکل گیری دوباره ائتلاف بر محور مثلث خاتمی، هاشمی و ناطق نوری، این وحدت شکل رسمی تری پیدا خواهد کرد. طبیعی است که از هم اکنون تندروهای اصولگرا موقعیت خود را در خطر ببینند و بر همین اساس مخالفت با آقای روحانی را شدت بخشیده اند.

پورنجاتی از معاون سابق وزارت اطلاعات و قائم مقام صدا و سیما در دوران ریاست علی لاریجانی بر این رسانه نیز در همین ارتباط به فرارو گفت:

در جلسه شورای مشورتی که آخرین جلسه آن همین چند روز پیش نیز برگزار شد همچون گذشته درباره مباحث مختلف جامعه و مسائل مهم روز بحث و تبادل و نظر شد که اتفاقا یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفت همچون گذشته و همانند هر جمعی انتخابات سال آینده مجلس بود. به هر حال این همگرایی میان آقایان خاتمی، هاشمی و ناطق نوری، در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نتیجه داد. واقعیت این است که برای ساماندهی و جبران بخشی از مشکلاتی که ناشی از سیاست های غلط قبل از سال 92 بود از سوی اقشار مختلف هم در قالب شخصی و هم در قالب تشکیلاتی و جریانی، گام هایی برداشته شده است که گام نخست آن انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود. شرایط با وجود گام های اولیه برداشته شده هنوز شکننده است. هر چند آقای روحانی قسم جلاله خورده اند که شرایط به گذشته بر نمی گردد که البته هم باز نمی گردد اما نمی شود به امید آنکه این شرایط قرار نیست همچون گذشته شود دست روی دست گذاشت. مجلس در کنار دولت، نهادی تاثیرگذار برای نجات کشور است از این رو باید دلسوزان، اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل کنار هم در انتخابات سال آینده مجلس نقش پررنگی داشته باشند و همگرایی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را توسعه دهند.

 

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: