ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

فلسطینی ها داغ تفرقه

به دل اسرائیل خواهند گذاشت!

غزه - فرستاده ویژه روزنامه اومانیته- ترجمه الف آذرنگ 
 
 
 
 

امروز بیست پنج روز از بمباران غزه توسط اسرائیل میگذرد. ارتش اسرائیل از زمین هوا و دریا مداوم غزه را بمباران می کند. 1330 فلسطینی کشته و 7200 نفر مجروح شدند که اکثرا "غیر نظامی" میباشند. محله های شهر غزه یکی بعد از دیگری با خاک یکسان شده و شهر "بیت هنون" به خرابه تبدیل شده است. صدها هزار نفر به مدارس سازمان ملل متحد پناه برده اند. کودکی به پدرش در راه جستن پناهگاهی میگوید "چرا ما را میکشند؟ مگر ما چه گناهی کرده ایم؟"

اگر تبلیغات رسمی دولت تل اویو را باور کنیم، عامل این جنگ آدم ربائی و قتل سه جوان اسرائیلی است! به گفته نتا نیاهو "حماس مسئول است و باید نابود شود". البته وی از ابتدای واقعه میدانست که رهبری جنبش فلسطین هیچ دخالتی در این قتل نداشت. این بهانه ای شد برای یک جنگ وحشیانه و یکطرفه علیه فلسطین هائی. مقامات دولت های غربی و واشنگتن و پاریس تلویحا هر یک به زبانی آن را تا ئید کردند. اسرائیل مدعی است که این تهاجم برای از بین بردن تونل ها زیر زمینی حماس است که در مرزهای اسرائیل برای پرتاب راکت حفاری شده اند. گوئی او امروز این تونل ها را کشف کرده است. یکسال از دور جدید "مذاکرات" میان فلسطین و اسرائیل تحت رهبری واشنگتن می گذرد و همواره به بهانه های مختلف این مذاکرات با شکست مواجه شده است. در واقع این مذاکرات بدلیل نقص تعهدات اسرائیل در جریان شهرک سازی و خودداری اسرائیل از آزادی زندانیان سیاسی و پذیرش حقوق فلسطینی ها پیوسته با دشواری و خطر شکست روبرو بوده است.

چگونه می توان "مذاکرات" در مورد مرزهای کشور آینده فلسطین به نتیجه برسد در حالی که تصمیمات از قبل گرفته شده است.

نتانیاهو نگران اتحاد و ائتلاف دو جنبش فلسطینی و تشکیل یک دولت واحد بود و این تهاجم برای جلوگیری از چنین واقعه ای آغاز شد. او میدانست که این دولت در پی  به رسمیت شناختن اسرائیل و گرفتن بهانه از دست دولت نتانیاهو بود.

اسرائیل در پی حفظ و گسترش شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی برای ادامه سلطه استعمار بر سرزمین فلسطین بصورت یک دولت آپاراتید نژاد است. اسرائیل می خواهد منابع آب را که به آن نیاز حیاتی دارد در اختیار خود داشته باشد. یکی از انگیزه های پس ندادن بلندی های اشغال شده جولان به سوریه.

دولت اسرائیل امیدوار است تهاجم ویرانگری که به غزه آورد در عین حال مانع اتحاد همه فلسطینی ها و تشکیل یک دولت واحد بشود. امری که بار دیگر این بهانه را به اسرائیل خواهد داد تا بگوید: اسرائیل در سر زمین فلسطین با یک دولت روبرو نیست که با آن مذاکره کند.

اسرائیل نمی خواهد به مرزهای قبل از جنگ 1967 بازگردد و حاضر نیست بین المقدس را بعنوان پایتخت فلسطینی ها بپذیرد. اینها نکاتی نیست که فلسطینی ها آنها را ندانندو به همین دلیل بعید به نظر می رسد که فلسطینی ها فریب این نقشه اسرائیل را خورده و به تفرقه گذشته میان خود بازگردند.

 

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: