ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

جشنواره موسیقی درمناطق آزاد برگزار میشود

مخالفت وزارت ارشاد با

تفکیک جنسیتی در کنسرت ها 
 
 
 
 

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد:

تفکیک جنسیتی درکنسرت‌ها مورد تأیید ما نیست و در شأن مردم هم نیست. ما موظفیم به ساحت خانواده‌های ایرانی احترام بگذاریم. ما معتقدیم یکی از سالم‌ترین محیط‌ها، سالن‌های کنسرت است. اگر قرار باشد کنسرتی با تفکیک جنسیتی برگزار شود اصلا آن کنسرت را برگزار نخواهیم کرد. ما با هر گونه برخورد انتظامی در سالن‌های کنسرت مخالفیم.

مناطق آزاد قشم، کیش، انزلی، ارس، اروند و چابهار دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند. دفتر موسیقی وزارت ارشاد از عید نوروز امسال برای اولین‌بار بر کنسرت‌های جزیره کیش نظارت کرد و بدون اینکه دست‌اندازی ایجاد کند از کنسرت‌ها حمایت کرد. در واقع سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های مناطق آزاد و همین‌طور ظرفیت موسیقی بومی منطقه استفاده کنیم. هدف از برگزاری جشنواره تابستانه کیش و مناطق آزاد، شروع برنامه‌های قانونمند در این مناطق است. ما پیش از این، نظارت بر کیفیت این اجراها نداشتیم اما هم‌اکنون بر آنها نظارت می‌کنیم.

80 درصد لغو کنسرت‌ها نه مربوط به وزارت ارشاد و نه مربوط به عوامل فشار است، بلکه به خود شرکت‌های برگزار کننده برمی‌گردد. بارها شرکت‌ها خودشان تصمیم به لغو برنامه گرفته‌اند. جلوی دلال بازی‌ها در برگزاری کنسرت ها گرفته می شود.

از آنجا که سفره‌خانه‌ها برای اجرای موسیقی باید از دفتر موسیقی مجوز بگیرند این مجوز تنها به سفره‌خانه‌هایی اعطا خواهد شد که قلیان نداشته باشند، زیرا کشیدن قلیان در چنین محافلی و اجرای کنسرت در شأن موسیقی نیست.

جشنوار مناطق آزاد از 15 مردادماه در جزیره کیش آغاز می شود و تا 31 شهریورادامه خواهد داشت. یعنی 30 شب در جزیره کیش برنامه اجرا خواهد شد. بسیاری از خوانندگان پاپ و موسیقی سنتی برنامه اجرا خواهند کرد.

علاوه بر مرتضی پاشایی، گرون سون، گروه چارتار، بابک جهانبخش، سیروان خسروی، احسان خواجه‌امیری، شهرام شکوهی، رضا صادقی، مازیار فلاحی، زانیار خسروی، سعید مدرس، مهدی یراحی، فرزاد فرزین،‌ بهنام صفوی، محمد علیزاده و... رایزنی‌هایی نیز با همایون شجریان، علیرضا قربانی، حسین علیزاده و شهرام ناظری شده است.

 

پیک نت 14 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: