ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگوی پایگاه قوه قضائیه با رئیس سابق زندانها

دستگیری اراذل و اوباش

به آسانی دستگیری معترضان 88 نیست 
 
 
 
 

غلامحسین اسماعیلی رئیس زندانها بود و بدلیل یورش به زندانیان بند 350 اوین از این مسئولیت کنار گذاشته شد، اما به اتهامات او در ارتباط با آن یورش رسیدگی نشد. نه تنها چنین نشد، برای آن که یکوقت زندانیان و خانواده های آنها و مردم ایران فکر نکنند "قدرت" اهل عقب نشینی است، اسماعیلی هم مانند قاضی مرتضوی در لیست خادمین قرار گرفت و شد رئیس کل دادگستری تهران!  

پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه آینه را جلوی خود گرفته و با با اسماعیلی گفتگو کرده است. خود گوئی و خود خندی، عجب قوه هنرمندی!

در تمام طول این مصاحبه نه تنها سئوال بلکه اشاره ای هم به دوران سرپرستی وی بر زندان ها و آن پنجشنبه سیاه مطرح نشد. در عوض درباره گشت ارشاد و فتنه 88 سئوال شد!

 

سنوال: چرا برخی از اراذل و اوباش مدت کوتاهی پس از دستگیری و همچنین اعلان و نمایش عمومی آزاد می‌شوند؟

اسماعیلی: باید ببینیم مشکل کار کجاست. برادران نیروی انتظامی در برخی از موارد، افرادی را که به عنوان اراذل و اوباش دستگیر می‌کنند مستندات و ادله کافی برای اثبات مجرمیت ارائه نمی‌نمایند. بر اساس تعریف موجود از اراذل و اوباش برخی از افراد دستگیر شده جزء این افراد محسوب نمی‌شوند.

در مجموعه قوه قضائیه بانک اطلاعاتی جامعی از اراذل و اوباش وجود دارد ولی ما معتقد هستیم که باید کار کارشناسی بیشتری درباره جمع‌آوری اراذل و اوباش انجام شود.

اما درباره بعد از انتخابات 88 جمعی به بهانه انتخابات و اعتراض به نتیجه آن در جامعه ما فتنه بزرگی به پا کردند و اقداماتی همگام با دشمنان و معاندین در مسیر براندازی حکومت انجام دادند. ما معتقدیم این فتنه به مردم و نظام آسیب زد و این وظیفه دستگاه قضایی است که با کسانی‌که مرتکب اعمال مجرمانه شدند برخورد قاطع انجام دهد. همانند سایر بزهکاران اگر از اقدامات و کرده خود پشیمان باشند و اظهار توبه و ندامت کنند، عفو آنان را در دستور کار قرار خواهد داد. اما قرار بر این نیست که دیگران در این تصمیم مداخله کنند بلکه مسیر عفو مسیری است که باید افراد خطاکار برای خود هموار کنند.

سئوال - چرا در پرونده فساد سه هزار میلیاردی هیچ‌گونه عکس یا فیلمی از اعدام مه آفرید خسروی منتشر نشد؟

اسماعیلی: قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی اهل تعارف با هیچکس نیست، در پرونده فساد سه هزار میلیاردی تنها یک نفر محکوم نشد بلکه افراد زیادی محاکمه شده‌اند و برای هرکدام به نسبت جرمی ارتکابی مجازات متناسب با جرم در نظر گرفته شد.

آیا در این قبیل اعدام ها، اصل بر انتشار عکس یا فیلم است و یا عدم انتشار آن، حکم مه آفرید خسروی صادر، اجرا و جنازه وی تحویل خانواده‌اش شد و مراسم تشییع، ترحیم و خاک سپاری وی صورت گرفت؛ حال سوال اینجاست که آیا ارائه یک عکس از تمامی این موارد اهمیت دارد؟ از اعدام مه آفرید عکس و فیلم تهیه شده است.

مگر از کسانی که به زندان می روند یا شلاق می‌خورند و یا جزای نقدی پرداخت می‌کنند عکسی منتشر می شود؟ مگر از سایر اعدام‌ها از سوی قوه قضائیه عکسی منتشر شده است؟

 

پیک نت 15 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: