ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نتیجه سخنان جنگی

 فرمانده سپاه قدس چیست؟ 
 
 
 
 

در روزهای گذشته، از چند منبع، نکاتی از سخنرانی سرلشکر سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در کرمان برای پیک نت ارسال شده بود، که ما با این عزم که نباید به نکاتی از آن دست که ایشان در کرمان مطرح کرده دامن زد از انتشار آن خود داری کردیم. در واقع نیز، اگر چنان سخنانی در یک جمع نظامی، با هدف تقویت روحیه و حتی تهیج نظامی افراد گفته و مطرح شود و هدف آن نباشد که تبدیل به یک استراتژی تبلیغاتی در سطح کشور شود، می تواند ایرادی نداشته باشد، اما متاسفانه چنین نشده است. ما تعجب می کنیم از این که یک فرمانده عالیرتبه سپاه، با توجه به همه حساسیت هائی که پیرامون واحد تحت امر او و حتی خود وی وجود دارد، با شناختی که از جناح بندی های درون حاکمیت و درون سپاه – حتی بصورت نفوذی- وجود دارد چرا باید سخنانی بگوید که به خارج از محدوده سالن پایگاه نظامی راه یافته و تبدیل به یک جنجال شود؟

ایشان در سخنرانی دو جمعه پیش خود درمیان سران ارتش و سپاه در کرمان به بهانه پاسخ به یکی از رهبران داعش که مدعی برافراشتن پرچم داعش در تهران شده، گفته است: « ما به داعش توصیه می کنیم، قبل از اینکه با نیروهای سپاه و بسیج مواجه شوید، اگرمی خواهید برای فرزندانتان خاطره ای خوب بجا بگذارید سلاح خود را زمین بگذارید و بروید به خانه هایتان، چرا که با وجود قدرت سپاه و بسیج ایران نه موصل است و نه سوریه و نه اربیل. برادران بسیجی همه شما را دفن می کنند. جرات دارید دست به حرم امام حسین بزنید تا بسیج آرام نگیرد!" و جملات و تعبیرهای شعار گونه دیگری...

و چند روز پس از این سخنرانی، از مرکز بسیج، بخش هائی از این سخنرانی بعنوان یک فرمان، با صدای سرلشکر سلیمانی بصورت پیام تلفنی وسیعا ارسال می شود. گوئی داعش به دروازه های ایران رسیده و جنگ بزودی شروع می شود. بدنبال بسیج، اکنون حراست های ادارات و سازمان های دولتی نیز این پیام را بصورت شنیداری از مراکز خود دریافت و تکثیر می کنند!

چنین سخنانی می تواند از دهان فلان امام جمعه بی مسئولیت و بی اعتبار تهران و یا مشهد و اصفهان بیرون بیآید، اما وقتی از دهان فرمانده سپاه قدس بیرون می آید و صدای او بعنوان یک سند به تلفن های همراه ارسال می شود، مسئله به گونه دیگری است.

همه میدانند که داعش برای ایران خطری نیست، اما به این شرط که داعش داخلی مهار شود. همه میدانند داعش برای ایران خطر نیست اگر گلوی مردم را آنقدر در کوچه و خیابان و خانه و مدرسه و دانشگاه نگیرند که مردم تفاوتی بین دو داعش نبینند! بنابراین، بجای بزرگ نمائی داعش و به بهانه داعش فضای جنگی را در داخل کشور دامن زدن، بهتر است داعش داخل کشور را مهار و خنثی کنید!

 

پیک نت 26 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: