ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بازگشت رئیس جمهور مصر

با قراردادهای نظامی از مسکو

منابع روسیه- نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

رئیس جمهور مصر "السیسی" هفته گذشته در راس یک هیات بلندپایه به روسیه سفر کرد. این نخستین دیدار رئیس جمهور مصر از یک کشور خارجی گزارش شده است. البته رسانه های غربی سعی کردند از کنار این خبر با سکوت بگذرند اما رسانه های روسیه و برخی کشورهای عربی به آن پوشش خبری کامل دادند. بویژه که این سفر همزمان شد با نقش مصر در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی ها بر سر غزه.

مذاکرات رئیس جمهور مصر و رئیس جمهور روسیه در شهر بندری سوچی انجام شد. شهری که المپیک زمستان، سال گذشته در آن برگزار شد. بلافاصله پس از ورود ژنرال السیسی به مسکو، وی از یک نمایشگاه نظامی اختصاصی که برای وی برپا شده بود بازدید کرد. در این نمایشگاه  خودروهای زرهی جدید و سامانه‌های موشکی روسیه به نمایش گذاشته شده بود.

از جمله نتایج این سفر و دیدار روسای جمهور مصر و روسیه چند قرارداد نظامی بود که شامل پیشرفته ترین سلاح های ساخت روسیه است. خبر انعقاد قراردادهای نظامی با مصر را "ولادیمیر پوتین" شخصا، در پایان دیدار و مذاکراتش با ژنرال السیسی اعلام کرد.

"ویچسلاو دزیرکالن" معاون رئیس جمهور روسیه نیز در کنفرانس خبری که در پایان سفر ژنرال السیسی از روسیه برپا شد از قرارداد خرید سیستم دفاع ضد هوائی "آلماز- آلتی" روسیه توسط مصر خبر داد.

"دزیرکالن" در همین کنفرانس خبری گفت: با توجه به افزایش نقش موشک های کروز ساخت آمریکا در تنش های نظامی، برخی از کشورهای جهان ترجیح می دهند ارتش خود را مجهز به دفاع موشکی ساخت روسیه کنند. سیستم های دفاعی روسیه برتری خود را در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی در عمل نشان داده اند، زیرا امروز حفظ امنیت دفاعی و حفظ موسسات استراتژیک و اقتصادی بدون یک سیستم ضد هوایی قدرتمند و قوی امکان پذیر نیست.

 

پیک نت 27 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: