ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

علی لاریجانی در همایش قوه قضائیه:

سالی 100 هکتار جنگل

در ایران تبدل به ویلا می شود! 
 
 
 
 

علی لاریجانی رییس مجلس درهمایش قوه قضاییه: بعضی از تخلفات غیرقابل گذشت هستند. در استان‌های مازندران و گیلان شاهدیم که زمین‌های کشت برنج به ویلا تبدیل می‌شوند. اینها قابل جایگزینی نیست. ما در سال نیاز به سه میلیون تن برنج نیاز داریم که دو و نیم میلیون تن آن در داخل تامین می‌شود و 500 تا 700 تن هم باید وارد شود که با احتساب رشد جمعیت تبدیل زمین‌های کشت برنج به ویلا ضرر غیرقابل بازگشتی است. متاسفانه این تخلف هر سال بیشتر می شود. شاید فرمانداران و استانداران در این زمینه مقصر باشند اما دادگستری‌های استان‌ها نیز باید مانع این کار شوند زیرا اگر این مسیر ادامه پیدا کند بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی ما که به آنها نیاز داریم به ویلا تبدیل خواهد شد. سالانه 100 هزار هکتار جنگل در کشور از بین می‌رود، این خسارت را هم غیر قابل جایگزین است.

طبق قانون بناهائی که در زمین‌های کشاورزی یا جنگل‌ها احداث می‌شود باید تخریب شوند، اما کدام یک از بناها تخریب شده اند؟ من در سفر به ژاپن دیدم که زمین‌های ساحل را خشک می‌کردند و خاک می‌ریختند تا برای کشاورزی از آنها استفاده کنند، اما ما که زمین داریم آن را به سنگ و کلوخ تبدیل می‌کنیم. باید نظارت جدی در این باره وجود داشته باشد و با تخلفات برخورد شود.

(این اعترافی ضمنی است به اینکه قوه قضائیه یگانه وظیفه جدی که برای خود قائل است برخورد با احزاب و مطبوعات و فعالان سیاسی است که اگر چنین نبود این همه اختلاف و دزدی و رشوه و رانت خواری حکومتی و فساد و تباهی در مملکت به بار نمی آمد. از جمله همین نابودی جنگل های ایران و تصاحب ساحل عمومی دریا و اختصاصی کردن آن)

 

پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: