ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مخالفت نماینده روسیه

زمزمه نگهداشتن

پرونده ایران در شورای امنیت 
 
 
 
 

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 روزهای 2 تا 15 ژوئیه در وین برگزار می‌شود. این مذاکرات در ادامه تدوین توافقنامه نهائی بر سر فعالیت های اتمی ایران و پایان تحریم های جهانی و خارج شدن پرونده اتمی ایران از شورای امنیت سازمان ملل است. امید به این که پرونده اتمی ایران، حتی پس از توافق نهائی در مذاکرات اتمی از شورای امنیت خارج نشود، با ناامیدی هائی روبروست. بویژه این که کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل زمینه های سنگ اندازی در این عرصه را آغاز کرده اند.

در همین ارتباط نماینده روسیه در سازمان ملل "چورکین" روز گذشته طی سخنانی در جلسه کمیته مجازات های شورای امنیت سازمان ملل گفت:

کارشناسان کمیته شورای امنیت سازمان ملل ادعا می‌کنند ایران مجازات‌ها (تحریم ها) را نقض کرده است. این ادعا ثابت نشده و طرح چنین ادعائی می‌تواند به مذاکرات وین لطمه بزند. نظراتی کارشناسان کمیته شورای امنیت در باره ادامه تحریم های علیه ایران میدهند که از چارچوب اختیارات و وظائف آنها خارج است.

کارشناسائی که چورکین به آنها اشاره می کند، ادعا کرده اند که ایران مجازات‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با غنی‌سازی اورانیوم را دور زده و سرگرم ساخت موشک‌های بالستیک هستند که می تواند کلاهک های اتمی را حمل کند.

در گزارش‌ کارشناسان کمیته مجازات شورای امنیت سازمان ملل همچنین اشاره به تحویل اسلحه از سوی ایران به سوریه، نوارغزه، سودان و بحرین شده است.

 

پیک نت 8 تیر

 
 

اشتراک گذاری: