ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار لاریجانی با دلواپسان مجلس
بی اعتمادی مردم و دولت
به دلواپس های مجلس!

 
 
 
 

 در بزنگاه دور نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گروه دلواپسان مجلس بازی جدیدی را برای کارشکنی در کار توافق نهائی شروع کردند. تمام کوشش آنها آنست که سر از جزئیات مذاکرات در بیآورند و بعد اطلاعاتی را که بدست آورده اند بدست شریعتمداری بدهند تا با هدف تخریب مذاکرات در بوق کند! درد آنها اینست که مذاکرات به نتیجه نهائی برسد، تحریم ها لغو شود و بدنبال آن گره از مشکلات اقتصادی کشور و مردم باز شود و پایگاه مردمی روحانی و دولتش گسترده تر شود. بویژه که دو انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان هم در پیش است و پیروزی روحانی عملا پیروزی خاتمی و رفسنجانی نیز هست. این درد اصلی آنهاست.

آنها که همه شان سر در بیت مصباح یزدی دارند و عضو جبهه پایداری اند پیشتر جنجال به پا کرده بودند که هرتوافقی در ژنو باید به تصویب مجلس برسد. این جنجال بی اثر ماند و مذاکرات اتمی ادامه یافت.

مدتی بعد جواد کریمی قدوسی که اسمش اکنون در کنار روح الله حسینیان و 7 نماینده دیگر طرفدار ممنوع التصویر و بیان و سفر خاتمی شده اند قرار دارد طرحی را با نام «الزام دولت به پاسداری از حقوق هسته‌ای» تنظیم کردند تا بلکه با تصویب آن بتوانند دست دولت را در چانه‌زنی‌های دیپلماتیک ببندند. جواد کریمی قدوسی که از جمله همان بیسوادهائی است که روحانی در سخنرانی خود با اساتید دانشگاهها به آنها اشاره کرده بود، در همین طرح نام معاهده «ان پی تی» را به زبان فارسی نوشته بود «ام پی تی» که باعث استهزای عمومی شد. این طرح هم راه به جائی نبرد و عقیم ماند.

پس از مدتی آنها سُرنا را از سر دیگرش فوت کردند و خواهان حضور یک نمایندگی مجلس - که در حقیقت نماینده‌ خود آنها باید می بود- در تیم مذاکرات اتمی شدند. این طرح نیز به جائی نرسید و نماینده آنها نتوانست سوار هواپیمائی شود که برای مذاکرات اتمی به وین پرواز می کرد.

آنها چند بار تلاش کرده اند بقیه نمایندگان را به این بهانه که مجلس در راس امور است تحریک کنند و خواهان گرفتن پرونده اتمی از وزارت خارجه و در گام اول، دادن آن به شورای عالی امنیت ملی شوند تا پیروزی در مذاکرات باعث تقویت روحانی و جواد ظریف نشود. این ترفند هم راه بجائی نبرد و کسی محل آنها نگذاشت.

آنها در آخرین تلاش خود، پیش از مذاکرات جاری کنونی که برای تدوین سند نهائی در وین جریان دارد وزیرامورخارجه "ظریف" را برای پاسخ به عملکردش به مجلس کشاندند. ظریف بدون جلیقه ضد گلوله  رفت مجلس و سالم بیرون آمد!

تذکرهای کتبی و شفاهی، سوالها، نطق ها و مصاحبه ها پس از آن نیز ادامه یافت تا آنکه بالاخره علی لاریجانی رئیس مجلس در حمایت از مذاکرات جاری وارد گود شد. ‌لاریجانی روز گذشته (دوشنبه) در جلسه کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی شرکت کرد و گفت دلیلی ندارد نمایندگان از جزئیات مذاکرات هسته‌ای با خبر باشند و بعد هم رسانه ای شود!

آنها که خود معترف اند اطلاعاتی از جریان مذاکرات ندارند و خواهان اطلاعات هستند، در یک اقدام خنده دار دیگر، پیش از دیدار روز گذشته لاریجانی با آنها یک کمیسیون راهبری مذاکرات اتمی تشکیل داده بودند!

 

پیک نت 17 تیر

 
 

اشتراک گذاری: