ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

غزه قربانی توطئه اسرائیل

برای ناکام گذاشتن مذاکرات وین شد 
 
 
 
 

حملات نظامی غیر انسانی اسرائیل به غزه که مرگ و ویرانی همراه است، نمی تواند بی ارتباط با مذاکرات اتمی ایران باشد. اسرائیل که بشدت نگران تفاهم اتمی با ایران و لغو تحریم ها و آغاز فصل تازه ای از روابط ایران با کشورهای منطقه است، فاجعه آفرینی در غزه را آغاز کرد. نخست وزیر این کشور که در داخل خود اسرائیل در تنگنای بحران اقتصادی و سیاسی است و در عرصه جهانی نیز کاخ سفید به او روی خوش نشان نمی دهد، سعی کرد با بمباران غزه به چند هدف برسد:

1- کشیدن پای جمهوری اسلامی به غزه و سپس تاثیر گذاری روی مذاکرات حساسی که با حضور وزرای خارجه 6 کشور در جریان بود.

2- همسوئی پیشآپیش با جمهوریخواهان امریکا برای مبارزه علیه دمکرات ها در انتخابات آینده و به این ترتیب، بیرون کشیدن خود از زیر فشار کنونی کاخ سفید.

3- به حاشیه راندن اخبار مربوط به تسلط داعش بر بخشی از عراق و سوریه از یکسو و همراهی با آن از این طریق.

4- بهره گیری از اختلافات و رقابت های موجود میان کشورهای عربی با توجه به نگرانی هائی که آنها نسبت به برنامه های نظامی و اتمی جمهوری اسلامی دارند. بویژه با توجه به رابطه ای که میان جمهوری اسلامی و دولت کنونی عراق برقرار است.

5- با آنکه بلافاصله پس از پایان مذاکرات وزرای خارجه جمهوری اسلامی و 6 کشور، اسرائیل آتش بس را ظاهرا با پادرمیانی مصر قبول کرده بود تا ببیند حاصل مذاکرات چه بوده، بلافاصله پس از مصاحبه وزیر خارجه امریکا و اعلام این که برای مشورت با اوباما به واشنگتن می رود، بار دیگر اسرائیل بمباران غزه را آغاز کرد تا ضمن ادامه اهداف بالا، روی حمایت جمهوری اسلامی از حماس و راکت های ساخت ایران در جبهه واشنگتن نیز علیه تفاهم اتمی با ایران فعال شود.

 

پیک نت 25 تیر

 
 

اشتراک گذاری: