ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دادستان در لباس وزیر دادگستری

اژه ای موتور می راند

پورمحمدی ترک موتور نشسته! 
 
 
 
 

روز گذشته محسنی اژه ای دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه به جای وزیر دادگستری به مجلس رفت و به جای پاسخ به سئوالات برخی نمایندگان از وزیر دادگستری، یک سخنرانی کرد!

بدنبال سخنرانی محسنی اژه ای، علی مطهری در در اخطاری مستند به اصل 160 قانون اساسی و تذکر در مورد ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت:

ما از آمدن آقای محسنی‌اژه‌ای و توضیحات ایشان استقبال می‌کنیم، گرچه انتظار این بود ایشان توضیحات جزئی تری بدهند.

کاری که امروز در مجلس انجام شد و سوال از وزیر تبدیل به یک سخنرانی شد یک بدعت است که با قانون اساسی و آئین‌نامه مجلس سازگار نیست و باعث محدود شدن اختیارات نظارتی مجلس میشود.

طبق اصل 160 وزیر دادگستری مسئولیت کلیه مسائل مربوط به روابط قوه قضائیه با قوه مجریه و قوه مقننه را برعهده دارد و این رابط بودن به این معنا نیست که صرفا طرحی را از قوه قضائیه بگیرند و به دولت بدهند و لایحه به مجلس بیاورند اگر این طور باشد یک پیک موتوری هم کافی است تا این کار را انجام دهد و ما نیازی به وزیر دادگستری نداریم.

مسئولیت وزیر دادگستری این است که پاسخ را از قوه قضائیه بگیرد و در مجلس بیان کند. به هر حال وزیر دادگستری باید پاسخگو باشد. ضمن اینکه ما با بدعتی که در مجلس انجام شد، امکان رای‌گیری در مورد سوال را هم از بین بردیم. من امیدوارم این اقدام همین یکبار باشد و هیأت رئیسه دوباره این کار را تکرار نکند.

محمدرضا باهنر نیز که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: ما این را قبول داریم که وزیر دادگستری پاسخگوی عملکرد قوه قضائیه نیست اصل 160 قانون اساسی هم ظرفیت‌هایی دارد که متاسفانه از آن استفاده نشده و ما این را قبول داریم علتش هم این است که قانونی پیرامون اصل 160 نداریم.

وزیر دادگستری تنها وزیری است که اسمش در قانون اساسی آمده اما در عملکرد جزو بیکارترین وزرای کشور است لذا باید از ظرفیت اصل 160 قانون اساسی استفاده کنیم.

سوال بهرام بیرانوند و جواد کریمی قدوسی از وزیر دادگستری در مورد نقش یقه سفید‌ها در مفاسد اقتصادی در دستور کاری جلسه روز گذشته مجلس بود که رئیس مجلس آن را از دستور کار خارج کرد و در مقابل محسنی‌اژه‌ای در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) حاضر شد و توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

(تمام مشکل در اینجاست که بحث در باره مفاسد اقتصادی در دوران احمدی نژاد باز می گردد به وزرای کلیدی وی و همچنین فرماندهان سپاه و به همین دلیل نمی خواهند این بحث در مجلس علنی شده و باز شود!)

 

پیک نت اول خرداد

 
 

اشتراک گذاری: