ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

حسن خمینی:

نمی توان به عصر قبل از اینترنت بازگشت! 
 
 
 
 

حسن خمینی در مراسم رونمایی از تمبر پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد گفت: فضای تکنولوژی به گونه‌ای است که نمی‌توان جلوی آن ایستاد، اما می‌توان از تکنولوژی استفاده خوب یا بد کرد. یک چاقو هم می‌تواند در جراحی مورد استفاده قرار گیرد و هم می‌توان با آن سر برید.

زمانی که هر وسیله‌ای در ابتدا وارد بازار می‌شود، همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند خطراتی برای دین به دنبال دارد، در حالی که دین موضوعی است که در درون انسان است و ذات انسان به آن نیاز دارد؛ بنابراین دست من و شما نیست.

نمی‌توان به عصر قبل از رسانه بازگشت. البته لازم است رسانه‌ها به خدمت انقلاب گرفته شوند.

میشل فوکو جمله‌ای دارد که البته ممکن است آن را هم از دیگران نقل کرده باشد اما جایی می‌گوید انقلاب ایران انقلاب «نوار» است. در واقع این انقلاب با آگاهی شروع می‌شود و به آگاهی تکیه می‌کند و مانند برخی انقلاب‌ها این‌گونه نیست که متکی به سرنیزه و حرکت‌های چریکی باشد. این انقلاب متکی به جنگ و کودتا نبوده و از درون خانه‌ها و با اتکا به آگاهی جوشیده است و اگر نام انقلاب نوار را روی آن گذاشته‌اند به این دلیل است که در آن زمان که امام خمینی در فرانسه بودند صحبت‌های ایشان به طور تلفنی خوانده و ضبط می‌شد و در روز بعد این نوارها به طور وسیعی در کشور پخش می‌شد.

بر همین اساس می‌توان گفت که انقلاب اسلامی ایران اولین انقلابی است که از تکنولوژی برای پیروزی استفاده کرده و در این راه ابزارهای مدرن را مورد استفاده قرار داده است. در واقع پیام‌های امام با رادیو به مردم می‌رسید.

اکنون در حوزه تکنولوژی، تغییرات به گونه‌ای شده که شاید بصورت ماهانه این تغییرات ایجاد می‌شود و در این میان ما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که دیگر نمی‌توان به عصر قبل از اینترنت بازگشت.

 

پیک نت 13 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: