ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

از کرامات دولت فاسد احمدی نژاد

18 میلیارد دلار جریمه

بخاطر لغو یک طرفه "کرسنت" 
 
 
 
 

قرار داد گازی "کرسنت" که این روزها دوباره پرونده اش باز شده، مربوط به فروش گازهائی است که در حال سوختن بوده و قرار می شود از مخزن مشترک با امارات فروخته شود. نورچشمی های باند دولتی احمدی نژاد جلوی اجرای این قرار داد را می گیرند. معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" و "کردان" که از غصه افشای دکترای تقلبی اش سکته کرد و مرد اصلی ترین باج خواهان این قرارداد بوده اند. در نیمه راه، سرداران قاچاقچی سپاه هم پریدند روی رکاب اتوبوس در حال حرکت و خواهان دریافت سهمی سنگین از این قرارداد و قرارداد "سواپ نفت" شدند. وزیر نفت وقت که همین وزیر کنونی در دولت روحانی بود، یعنی زنگنه، فوت کرد به چراغ نفتی – گازی و پروژه را متوقف کرد تا تکلیف باج خواهی ها روشن شود.

8 سال امارات تمام گاز مربوطه در ناحیه مشترک را به یغما برد و تنها سهم ایران سوختن گاز و عدم برداشت حتی یک گرم بود. حالا ایران باید تاوان این توقف پروژه را هم بدهد. امارات بخاطر این توقف شکایت به دادگاه بین المللی برد و گفته می شود دادگاه هم ایران را محکوم به پرداخت 18 میلیارد دلار کرده است، زیرا قرار داد سواپ نفت به صورت یکجانبه از سوی ایران لغو شده بود.

می گویند ظرفیت سواپ نفت ایران حدود 400 هزار بشکه است و ایران بابت سواپ هر یک بشکه نفت خام، می توانست 1.5 دلار عایدی داشته است. یعنی 600 هزار دلار در روز، 18 میلیون دلار در ماه، شش و نیم میلیارد دلار در سال.

 

پیک نت 18 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: