ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تجاوز ناظم مدرسه به دانش آموزان در غرب تهران

صندوق اطلاع از تجاوز جنسی

در مدارس باید نصب شود!

 
 
 
 
 

بدنبال فاش شدن تجاوز جنسی ناظم یکی از مدارس به دانش آموزان در غرب تهران، یک عضو هیات مدیره انجمن حمایت از کودکان گفت: اگر کودکان آگاه کنیم جلوی این تجاوزها گرفته می شود. بخشی از آگاه سازی به عهده خانواده ها و بخش بیشتری به عهده آموزش و پرورش است.

نباید در جامعه نگرانی ایجاد کنیم اما تجربه نشان داده گاهی در مکان هایی که انتظار نمی رود خطر به سراغ کودکان می آید.

این حق همه خانواده هاست که اگر حتی یک مدرسه یا مکان نا امن برای فرزندانشان وجود داشته باشد از آن آگاه شوند.

پیشنهاد می کنم صندوق رسیدگی به شکایات در مدارس به شکل کارآمدتری از سوی مسئولان راه اندازی شود تا اگر دانش آموزان فرد امینی را در مدرسه پیدا نمی کنند بتوانند شکایات و پیشنهادات خود را در صندوق بیاندازند.

خانواده ها کمتر راغب به افشا و پیگیری آسیب های جنسی به کودکانشان هستند به این دلیل که از آبروریزی می ترسند و بدنام شدن کودکشان در مدرسه و خانواده و محله. متجاوزین به کودکان نیز با آگاهی از همین شرایط کودکان را به کام تجاوز می کشند. حتی در مدارس.

لیلا ارشد عضو هیات مدیره انجمن حمایت از کودکان نیز در این زمینه گفت:

خرده فرهنگی در جامعه ما وجود دارد که زمانی که درباره آسیب های اجتماعی صبحت به میان می آید با گفتن اینکه این موضوعات القای ناامنی در جامعه ایجاد می کند بسیاری از موضوعات این چنینی یا مطرح نمی شود و یا با سمبل کاری  فیصله داده می شود.

مسئولان بیشتر در پی جلب حمایت های مالی خانواده ها هستند در حالی که باید در دبیرستان ها مشاورینی وجود داشته باشند که دانش آموزان هنگام مشکل بتوانند به آن ها رجوع کنند. در برخی دبیرستان ها این مشاوران هستند اما در مقاطع دبستان هیچ مشاوری برای کودکان وجود ندارد.

فرزندان ما یاد نگرفته اند چگونه از حقوق خود دفاع کنند و حتی جرات بازگویی مسائل بسیار کوچک را هم ندارند. بنابراین این وظیفه مسئولان مدرسه است که در عین اقتدار بتوانند فضای همدلی را نیز برای دانش آموزان ایجاد کنند.

ثریا عزیز پناه عضو دیگر هیات مدیره انجمن حمایت از کودکان نیز گفت: سند ملی آموزش در وزارتخانه تدوین شده اما به شکل سلیقه ای اجرا می شود.

در پیمان نامه حقوق کودک ماده 44 آمده است که مسئولان موظفند پیمان نامه را ترویج کنند اما متاسفانه اکنون اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی گیرد.

 

پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: