ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مانور بزرگ موشکی روسیه

در آستانه دیدار سران روسیه و غرب

ترجمه و تنظیم از منابع روسی- نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

در آستانه سالگرد گشایش جبهه نرماندی در جنگ دولت جهانی علیه ائتلاف هیتلری، مانور نظامی – موشکی بزرگ ارتش روسیه در منطقه کالینگراد برگزار شد. این مانور پیش از حرکت پوتین به طرف فرانسه برای شرکت در مراسم سالگرد گشایش جبهه نرماندی انجام شد و خبرگزاری ها آن را نمایش قدرت روسیه پیش از دیدار پوتین با سران کشورهای بزرگ سرمایه داری غرب ارزیابی کردند. مانور از 27 ماه مه تا 5 ماه ژوئیه یعنی تا روز دیدار سران ائتلاف ضد فاشیستی در نرماندی ادامه یافت.

کالنینگراد غربی ترین سر زمین روسیه است که محل یکی از مهم ترین پایگاه های موشکی دفاعی این کشور نیز می باشد. در این منطقه یک پایگاه بزرگ موشکی توسط روسیه احداث شده که هدف از آن مقابله با استقرار موشک های امریکائی در خاک لهستان و رومانی است.

یکی از فرماندهان این مانور در کنفرانسی مطبوعاتی، مهم ترین هدف از این مانور موشکی را آزمایش موشک های بسیار پیشرفته دوربرد و برد متوسط "اسکندر" اعلام کرد و افزود، در این مانور موشک ها با هواپیماهای بدون سرنشین روسی هدایت شدند.

در جریان دیدار سران کشورهای محور در جنگ دوم جهانی علیه فاشیسم هیتلری که در آن روسای جمهور فرانسه، امریکا، روسیه، نخست وزیر انگلستان حضور داشتند و معلوم نیست به چه علت صدراعظم آلمان در آن جمع حضور داشته، یکی از پیشتازان فرانسوی از پوتین سئوال کرد که آیا امکان دارد بار دیگر نام شهر ولگاگراد به استالینگرد تبدیل شود؟

پوتین پاسخ داد: این بسته به نظر مردم است. ما می توانیم تغییر دوباره نام این شهر را به رای مردم خود این بگذاریم. هر تصمیمی که آنها بگیرند دولت روسیه اجرا می کند.

 

پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: