ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

درد بی درمان مخالفان دولت

گزارش امیدوار کننده

وزیر نفت در جلسه مجلس 
 
 
 
 

در ادامه بازی موش و گربه ای که فراکسیون پایداری (وابسته به مصباح یزدی و گروه آدم کشان) با دولت روحانی می کند و هرچوبی تا حالا داشته لای چرخ دولت گذاشته اما نتوانسته ماشین را متوقف کند، وزیر نفت به مجلس احضار شد. زنگنه نیز به مجلس رفت وگفت:

اکنون کشور را با ۴۰ میلیارد دلار اداره می‌کنیم و وزارت نفت سعی دارد این میزان را در سال‌های آینده به ۴۰۰ میلیارد دلار برساند که جهشی بزرگ در اداره کشور خواهد بود.

ظرفیت تولید نفت خام از میدان مشترک غرب و کارون ۷۰۰ هزار بشکه افزایش تولید خواهد یافت. حتی اگر تحریم‌ها باقی بمانند هم می‌توانیم تا سال ۹۶ به ظرفیت تولید ۵.۷ میلیون بشکه در روز برسیم. برنامه ما رسیدن به ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت، یک میلیون بشکه افزایش تولید میعانات گازی و در نهایت ۲.۵ میلیون بشکه اضافه تولید و صادرات در این حوزه است. ما با این وضعیت می‌توانیم تا سال ۱۴۰۰، ۸۰ میلیارد متر مکعب صادرات گاز داشته باشیم. ظرفیت تولید پتروشیمی کشور هم اکنون ۲۵ میلیارد دلار در سال است که می توانیم آن را به مرز ۸۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ برسانیم که این مهم می‌تواند شاخص‌های امنیت و اشتغال در کشور را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

ظرفیت تولید در این حوزه می‌تواند تا سقف ۲ میلیون بشکه و ظرفیت پالایش نیز تا یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

تا پایان سال ۹۵ سفره گاز روستایی در کشور تمام می‌شود و تمام روستاهایی که در حد ۲۰ خانوار سکنه دارند گاز کشی خواهند شد.

توسعه جایگاه‌های CNG و حمایت از تولید اتومبیل‌هایی با موتور گاز سوز از دیگر سرفصل‌های برنامه‌های وزارت نفت برای بهینه سازی مصرف سوخت عنوان کرد. ما آخرین فروشنده نفت در دنیا هستیم و در هیچ پالایشگاه خارجی شراکت نداریم.

برای پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های وزارت نفت مجبور به شراکت در صنایع خارجی هستیم. ما اگر در برخی از پالایشگاه‌ها تا سقف ۳۰ درصد سهام داشته باشیم می‌توانیم ۱۰۰درصد مواد اولیه و نفت آن‌جا را فراهم کنیم که این باعث تثبیت بازار فروش ما می‌شود.

ما باید مشتریان خود را متعدد کنیم و همچنین در جهت تقویت بازار بورس انرژی قدم برداریم.

بین‌المللی کردن شرکت نفت ایران را از دیگر الزامات پیش روی وزارت نفت دانست.

(آنها که زنگنه را به مجلس فراخواندند و این گزارش را شنیدند، بزودی ساز دیگری را کوک خواهند کرد. درد آنها اطلاع از برنامه های دولت نیست، دردشان افزایش صدور گاز و نفت و تقویت بودجه دولت و مملکت نیست، دردشان کارشکنی در کار دولت و درد بزرگترشان کوتاه شدن دستشان از آن غارتی است که در دوران احمدی نژاد کردند و هنوز حساب و کتاب آن اعلام نشده است.)

 

پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: