ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

حکومت "داعش"

خواب ها را از سر پراند!
 
 
 
 

بدنبال اعلام حکومت سنی های عراق بنام "داعش" در بخشی از خاک عراق و تبدیل شهر موصل و استان نینوا و همچنین تکریت به استان ها و شهرهای این حکومت، روز گذشته بخشی از مصاحبه هاشمی رفسنجانی با روزنامه جمهوری اسلامی در سال 92 روی خروجی وبگاه وی و بدنبال آن، برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی قرار گرفت. داعش شاخه ای از القاعده است که اکنون در بخشی از عراق دولت نظامی تشکیل داده و فتح "تکریت" که زادگاه صدام حسین بود و اکثریت آن سنی اند و ناراضی از حکومت شیعه در بغداد، به ماجرای تقسیم عراق به سه منطقه ابعاد تازه ای بخشید. وبگاه هاشمی و برخی خبرگزاری های داخلی آن بخش از سخنان هاشمی در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی را بازانتشار داده اند که مخاطب وی طالبان شیعه در جمهوری اسلامی است. هاشمی می گوید: نباید تریبونهای جمهوری اسلامی به دست افراطیون باشد. آیت الله سیستانی به من گفتند "شما در آنجا كارهایی می‌كنید كه تاوان آن را مقلدین ما در كشورهای عربی می‌دهند".

اگر دست افراطیون را از تریبون‌هایمان كوتاه كنیم و حكومت خودش را از این مسایل جدا كند مابا كسی دعوا نداریم. مگر شیعه‌هراسی از كجا شروع شد؟ و شدت گرفت؟ چرا در این هفت، هشت سال اخیر- دوران احمدی نژاد- اینقدر شدت گرفت؟

این كارهایی كه می‌كنند بنام ولایت و حرف‌های عجیب ‌و غریبی كه می‌زنند مانند "عید‌الزهرا" و امثال اینها اهانت است.

مشكلات عمده كشور زیر سر افراطی‌های شیعه و سنی است، طالبان والقاعده نمونه‌های بیرون هستند و ما هم در اینجا چیزهایی داریم.

 

پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: