ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار عبدالله نوری با فرزندان موسوی

دلواپسی های 5 سال پیش

موسوی و کروبی را به یاد آورند 
 
 
 
 

عبدالله نوری وزیر کشور دولت خاتمی و نماینده آیت الله خمینی در سپاه، به همراه شماری از چهره های اصلاح طلب با فرزندان میرحسین و رهنورد دیدار کرد. او در این دیدار که دز منزل یکی از فرزندان میرحسین موسوی صورت گرفت گفت:

جناب مهندس میرحسین موسوی، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای کروبی از افتخارات و سرمایه های تاریخ معاصر ایران هستند و باعث تاسف فراوان است که اینگونه با چهره های مورد علاقه ی مردم و سرمایه های ملی برخورد می شود. موسوی و کروبی بر اساس فشارها، از باورها و اصول و نظام مطلوب شان دست بر نخواهند داشت.

مهندس موسوی برای خودش در زمینه های گوناگون مبانی و اصولی دارد که به آنها معتقد است. در انتخابات سال ۸۸ هم بودند کسانی که به ایشان انتقاد داشتند که چرا میرحسین تا این حد بر اصول و اندیشه های امام تاکید می کند ولی ایشان از مبانی خودش دست بردار نبود و بر اصول و اهداف انقلاب و اجرای بدون تنازل قانون اساسی پافشاری می کرد و لذا خیلی از کسانی که از انقلاب زاویه گرفته بودند مشی مهندس موسوی را نمی پسندیدند. من فکر می کنم دو تن از وفادارترین شخصیت ها به اسلام، کشور و مردم کروبی و موسوی هستند. در ارتباط با عملکرد دولت اگر چه افراد مختلف، متفاوت فکر و عمل می کنند و لکن در شرایط فعلی و در چارچوب محدوده اختیارات رییس جمهور، و با توجه به انواع سنگ اندازی ها و کارشکنی ها، در مجموع عملکرد دولت قابل قبول است. مطمئن باشید بسیاری از مسئولان دولت کنونی علاقه ندارند عزیزانی در حصر و یا در حبس باشند و لیکن توان اجرائی آنها محدود است. رئیس جمهور درک می کند سخنان حماسی، تند و شعارگونه از او قهرمان می سازد ولی سخن و عمل بدون تدبیر به حل مسایل کمک نمی کند.

فراموش نکنیم که در زمان حصر مظلومانه  مرحوم حضرت آیت الله العظمی منتظری، دولتی بر مصدر امور بود که هدف و آرمان اش آزادی های سیاسی و اجتماعی بود، ولی با انواع شیوه ها و روش ها نه تنها نتواست در کوتاه مدت در جهت رفع حصر توفیقی حاصل کند که بسیاری از مطبوعات به محاق توقیف رفتند و عده یی از فعالان سیاسی و روشنفکران و دانشگاهیان نیز به حبس محکوم شدند و دولتی با آن پشتوانه ی رأی مردمی نتواست اقدامی در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های فعالان سیاسی، فرهنگی صورت دهد.

با روی کار آمدن دولت جدید پس از انتخابات سال ۹۲ و رویکردی که تاکنون در پیش گرفته است، شاهد این هستیم که طرح بسیاری از نگرانی ها و دغدغه های رهبران جنبش سبز، هم اکنون یک نگرانی ملی شده و به نوعی همه  علاقمندان به کشور و منافع ملی منتقد نوع مدیریت کشور در هشت سال گذشته شده اند. اگر دلواپسان امروز، گوش و چشم باز می کردند و به دلواپسی های پنج سال قبلِ میرحسین موسوی و مهدی کروبی توجه می کردند، به اینکه چگونه آنها و بسیاری دیگر از دلسوزان کشور، با ذکر مشکلات و گرفتاری ها و انحرافات موجود در جامعه، بارها هشدار دادند که این شیوه  مدیریت، به صورت کلی و جزیی منجر به آسیب جدی به بدنه  اقتصادی و اجتماعی کشور می گردد، شاید امروزه روز، دولت فعلی مجبور به رفع رجوع و رفع انواع مشکلات به جا مانده از گذشته نبود.

چنانچه راهبرد دولت در حال حاضر این باشد که اگر نگرانی ها و فشارهای خارجی و اقتصادی تا حدودی مهار شود، درحل مسایل داخلی خصوصا در حفظ و حراست از حقوق اجتماعی، مدنی و شهروندی مردم می تواند تاثیر گذارتر عمل کند، همه ی علاقمندان به مردم و منافع ملی، خصوصا جریان اصلاحات باید به دولت برای پیشبرد این هدف کمک کنند. در ماه های گذشته عده ی قلیلی از بازندگان در انتخابات که از نتیجه ی انتخابات ۹۲ سرخورده، ناراحت و بهم ریخته هستند سخنان تند و گزنده و اهانت آمیز گوناگونی را بر زبان می رانند که همه ی این پرخاشگری ها نشان از موفقیت های دولت و محدود شدن تدریجی گفتمان اقلیت افراطی و اقتدارگرا دارد. در چنین وضعیتی شرایط و مشکلات پیش روی دولت باید بیشتر درک شود و خواست ها منطبق با واقعیات باشد. اشکال و اعتراض کردن، کار ساده ای است ولی همیشه ارائه دادنِ راه حلِ منطقی و عملی، مشکل است. هنر در به بن بست کشیدن مباحث نیست، هنر در ارائه راه حل برای خروج از بن بست است. همه باید مشکلات دولت را ببینیم و بدانیم با متشنج شدن فضا راه حلی پیدا نخواهد شد”.

 

پیک نت 26 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: