ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی فائزه هاشمی در کاشان

سهم زنان درحاکمیت

حداقل باید 30 در صد باشد 
 
 
 
 

همزمان با سفر شماری از دولتمردان و فعالان سیاسی به شهرهای ایران برای شرکت در مراسم سالگرد انتخابات 92 «فائزه هاشمی رفسنجانی» نیز به کاشان سفر کرد. وی در مراسم اولین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در این شهر طی سخنانی گفت:

اگر حرف از اعتدال و امید می‌زنیم، تنها برای کسانی نیست که به آقای روحانی رای دادند، بلکه این اعتدال باید در تمام سطوح جامعه با هرگونه سابقه و پشتوانه‌ای که هستند رعایت شود. مشاهده می کنیم فین کاشان قتلگاه امیر کبیر محل ناکام کردن ملت ایران است. وقتی در مقابل بزرگی‌ها، تدبیرها، ابتکارات و توانمندی‌های امیر کبیر او را می‌کشند، در جامعه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خیلی راحت در دوران خودش فراموش می‌شود، ولی ده‌ها سال بعد کم کم ملت ایران متوجه می‌شوند مردم چه فردی را از دست داده اند.

متاسفانه این شیوه گاهی اوقات در بین ما نیز اتفاق می افتد که قدر بزرگانمان را در موقع خودش نمی‌دانیم، با توجه به همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، منابع ثروت، نیروی انسانی و هوش خدادادی که در كشور داریم به خاطر اینکه همیشه اسطوره ‌کش بودیم هنوز در مسیر توسعه در جا می‌زنیم.

اگر اصلاح طلبان، مردم و تمام کسانی که دغدغه آبادانی ایران، دغدغه حقوق انسان‌ها و آزادی دارند، در کنار هم باشند برخلاف تمام ناملایماتی هم که بینشان وجود داشته باشد می توانند گام‌های بزرگی را به سرانجام برسانند. یکی از دلایلی که سبب شد اتفاقات سال 92 سرنوشت سال 88 را پیدا نکند هزینه‌هایی بود که قبلا پرداخت شد.

زمان یک ساله دولت روحانی برای ارزیابی و قضاوت عملکرد دولت ایشان بسیار ناچیز است.

علیرغم اینکه وارث خیلی از مشکلات دولت قبل مانند مشکلات تحریم‌ها، اقتصادی، حقوق انسان‌ها، فرهنگی، اجتماعی، ورزش و... دولت تدبیر و امید بود، نباید انتظار داشته باشیم دولت روحانی ظرف یک سال بر تمامی مشکلات به جا مانده پیروز شود و بتواند آثار خوب مدیریتی‌اش را نشان دهد، بلکه باید صبر و حوصله به خرج دهیم تا دولت بتواند تفکرات و ایده‌های خودش را به سرانجام برساند. وزارتخانه‌های علوم، فرهنگ و ارشاد و بهداشت طی یک سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته‌اند، به طوری که آثار کارشان نیز نمایان شده است.

البته در اختیار داشتن 80 درصد حاکمیت در دست دیگران مانع موفقیت دولت تدبیر و امید است. در بخش‌های فرهنگی، آزادی‌ها، حقوق ملت، برخورد با مطبوعات، رسانه‌ها و سایت‌ها روز بروز فشارها زیادتر می‌شود تا دولت را فلج کنند تا این مطلب به ملت القا شود که این دولت ناکار آمد است.

انتظارات از دولت تدبیر و امید ظرف یک سال معقول نیست. همانطور که در ورزش بانوان از قبل فرهنگ سازی شده و توانسته ماندگار باشد اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز باید به‌تدریج به‌وجود بیاید تا نهادینه و به یک فرهنگ تبدیل شود تا دولت‌های بعدی هم اگر برخلاف این دولت بودند نتوانند دوباره آن را نابود کنند.

 

در صورتی گفته‌های دکتر روحانی عملی خواهد شد که مدیران همفکر شجاع که دغدغه ماندن نداشته باشند روی کار بیایند. چون استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل در استان‌ها بازوان این دولت هستند، باید همفکر دولت تدبیر و امید باشند، هرچند عده‌ای فکر کنند که باید همه را با داس درو کرد.

مدیران فعلی اگر روش و کار آمدی درستی داشتند موفق می‌شدند و مملکت کارش به اینجا نمی ‌رسید. اینکه ما می‌بینیم بعد از 8 سال تمام شاخص‌های جهانی در کشورمان پایین آمده و شاخص‌هایی مانند فساد، رشوه خواری در بالا قرار گرفته ایم هزینه مدیریت 8 ساله است.

نگهداری مدیران ناموفق نشانه اعتدال، فراجناحی و نشان از تدبیر نیست، مهم این است که چه مدیری در کجا به‌کار گرفته شود تا افکار دکترحسن روحانی را پیاده کند.

اعتدال در زمینه زنان نیزباید اجرا شود، در حالی که نیمی از جمعیت کشورمان زنان هستند نباید مدیریت را بین مردها پخش کنیم و از اعتدال نسبت به زنان خارج شویم. حداقل 20 الی 30 درصد از زنان در تصمیم گیری ها باید حضور داشته باشند.

با توجه به اینکه 70 درصد آمار دانشجویان کشورمان دخترها هستند و روز به ‌روز در بخش‌های ورزش، هنر، سیاست و مقوله اقتصادی زنان کشورمان نقش خوبی را دارند. آیا به این نکته توجه کرده ایم که چند تا رئیس دانشگاه و دانشکده زن و چند مدیر ورزش خانم داریم؟

 

پیک نت 26 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: