ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه وزیر ارشاد

انجمن صنفی مطبوعات

میان دو وزارتخانه معلق است

 
 
 
 
 

علی جنتی بعداز مراسم رونمایی از دانشنامه‌ی مطبوعات در جمع خبرنگاران؛ به این دانشنامه اشاره کرد و گفت: این دانشنامه کار زیادی می‌برد و این جلد اول آن است. مجلدهای دیگر آن در آینده چاپ خواهد شد. بنابراین در این مسیر نیازمند کمک صاحبنظران و کسانی که در حوزه ارتباطی کار می‌کنند و خود روزنامه‌نگاران و مطبوعات و رسانه‌ها هستیم تا برای غنای این اثر حمایت کنند و یک دانشنامه معتبر بیرون بیابد.

 

وزیر ارشاد ؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر علت توقیف پی‌ در پی روزنامه‌ها گفت: بطور پی در پی هم نیست. فکر کنم در طول دولت یازدهم تنها دو مورد توقیف داشتیم. به هرحال در هیات نظارت بر مطبوعات سعی بر این است که هرچه می‌شود تعداد کمتری از نشریات توقیف شود. من بارها و بارها این نکته را تاکید کرده‌ام که توقیف؛ آخرین راهی است که می‌شود در ارتباط با مطبوعات درنظر گرفت. راه‌های دیگری نیر وجود دارد که اگر مطبوعات تخلفی داشتند با آنها برخورد شود.

 

جنتی درباره هیات نظارت بر مطبوعات گفت: ترکیب این هیات که از قوه قضاییه، حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های دیگر در آن حضور دارند، مجموعا تصمیم‌گیری می‌کنند. البته بخشی از این توقیف‌ها خارج از حوزه‌ی هیات نظارت بر مطبوعات است و توسط قوه قضاییه اعمال می‌شود و چند موردی که اخیرا داشتیم از طرف قوه قضاییه بود.

جنتی درباره بازگشایی انجمن‌های صنفی نیز گفت: اگر دولت بخواهد در این زمینه کاری بکند یکی از وزارتخانه‌ های دخیل؛ وزارت ارشاد است و دیگری وزارت کار. دولت هیج مشکلی برای بازگشایی انجمن‌های صنفی ندارد.

 

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: