ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پیش بینی رسیدن جنگ به بغداد

سفارت خانه ها

در بغداد تخلیه می شوند!

 
 
 
 
 

سایت خبری "antiwar" درتازه ترین گزارش خود اطلاع داد، که برخلاف ادعاهائی که درباره کنترل پیشروی "داعش" در شهرهای عراق و باز پس گیری چند شهر کوچک از آنها می شود، واحدهای منظم ومسلح داعش به فتوحات خود با خشونت کامل ادامه میدهند. بازی دیپلماتیک امریکا که با دست دخالت در عراق و جلوگیری از پیروزی های داعش را مطرح می کند و با پا آن را پس می زند و می کوشد ایران را وارد این معرکه کند، همچنان ادامه دارد. حتی خبری نقل شده است که گویا اوباما با نورمالکی نخست وزیر عراق تلفنی صحبت کرده و به او پیشنهاد کرده، از "برادر سلیمانی" سرلشگر فرمانده سپاه قدس طلب یاری کند!

در کوران همین اخبار، سایت آنتی وار خبر از تخلیه چند سفارتخانه در بغداد و خروج دیپلمات ها داد که معنای آن چیزی نیست جز رسیدن جنگ به بغداد. آنتی وار نوشت:

وزارت امور خارجه ايالات متحده از تخليه نسبي (نه كامل) سفارتش در عراق خبر داد. کادر سفارتخانه امریکا درعراق  حدود ٥٣٠٠ نفر است که بیشترین کارکنان سفارت امریکا در هر کشور جهان است و همه آنها در بغداد مستقرند. هنوز معلوم نیست چه شماری از این تعداد عراق را ترک کرده اند و در کدام کشور همسایه و یا کدام نقطه از عراق مستقر شده اند.

بعلا از نقاط امن تر عراق و همچنین از کشور "عمان" بعنوان محل جدید استقرار کارکنان سفارت یاد شده است. همچنين وزارت امور خارجه امریکا توصيه كرد كه از سفر غير ضروري به عراق اجتناب شود. وزارت دفاع امریکا نيز از اعزام گروهاي ویژه براي حفاظت از خاك سفارت خبر داد. گفته می شود یکصد گروه ویژه به این منظور به بغداد اعزام شده است.

همچنین اخبار تائید نشده حاکیست که انگلستان و آلمان نیز کارمندان سفارتخانه های خود در بغداد را از عراق خارج کرده اند و یا به نقطه دیگری در عراق منتقل کرده اند. در همین ارتباط گفته می شود سفارت فرانسه در عراق نیز دستوری مشابه را دریافت کرده است.

 

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: