ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش پیک نت از سخنرانی

و پرسش و پاسخ عارف در دانشگاه اصفهان

پایان حصر موسوی و کروبی

 را به ابتکار دولت واگذار کنید! 
 
 
 
 

دکترعارف نامزد انتخابات 92 که به سود روحانی کنار رفت و اکنون موسس بنیاد امید ایرانیان است، به دعوت دانشجویان دانشگاه صنعتی و علوم پزشگی دانشگاه اصفهان در میان استقبال خوب و پر شور دانشجویان و در میان طنین سرود "یار دبستانی و "عارف زنده باد، خاتمی پاینده باد"، برای بحث پیرامون حقوق شهروندی در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان به جمع دانشجویان پیوست.

دراین مراسم که پنجشنبه گذشته انجام شد، ابتدا بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی اصفهان خوانده شد. دراین بیانیه ها روی زنده بودن دانشگاه، 8 سال اختناق و سانسوردولت گذشته و وجود جو امنیتی در دانشگاه و حمایت قاطع دانشجویان از دولت روحانی تاکید شده بود. همچنین ازضرورت ایجاد تشکلهای دانشجویی بعنوان بخش آگاه جنبش های مردمی، ایجاد تشکلهای دانشجویی و صنفی، بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاهها و روشن شدن وضعیت دانشجویان ستاره دارنام برده شده بود. این بیانیه در میان تشویق و شعار مداوم دانشجویان خوانده شد.

عارف که در گذشته استاد دانشگاه صنعتی اصفهان نیز بوده، در سخنرانی خود گفت:

 جوانان ما، در خرداد 92 نشان دادند همان دانشجویان 6 دهه گذشته اند. احترام به حقوق شهروندی و قانون بزرگترین درس خرداد 92 است. ما باید حق دانشجویان را برسمیت بشناسیم تا آنها بتوانند بر کار مسئولان نظارت داشته باشند. احیا ی تشکلهای صنفی و انجمن های اسلامی در دانشگاهها در دستور کار دولت یازدهم است. (تشویق دانشجویان).

چند اصل در جنبش و فعالیت دانشجویی باید مد نظر باشد. همکاری و همدلی، فعالیت مشترک، سعه صدر و تحمل، برادری، رعایت قانون. وجود اختلاف نظر در بین دانشجویان طبیعی است، ضمن آنکه اشتراکات فراوانی دارند. دانشجویان ما نباید 70 درصد اشتراکات خود را قربانی 30 در صد اختلاف نظرشان بکنند. همه ما یک سرنوشت مشترک داریم. اگر ما دولت را نقد و بررسی و حمایت نکنیم نمی تواند موفق باشد.

عارف با اشاره به فضای سیاسی – امنیتی و تنگ نظرانه چند سال اخیر در دانشگاهها یاد آور شد: این فضا این برداشت را دیکته می کرد که دانشجو نباید چند بعدی باشد و کار او فقط درس خواندن است. اما دانشجویان سهم اساسی در انقلاب اسلامی و همینطور در حماسه سال 92 و پیروزی تفکر اصلاحات و اعتدال داشتند. این سردی و بی نشاطی در دانشگاهها بود که باعث می شد دانشجویان در درس خواندن نیز موفق نباشند. هنوز فضایی که بر دانشگاه و جنبش دانشجویی حاکم است مورد تایید ما نیست.

اساتید ما در دهه گذشته به سکوت کشانده شدند. اتفاقات دهه گذشته باید در محافل علمی و دانشگاهی آسیب شناسی شود.

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

عارف در پاسخ به مشکلات بوجود آمده و یورش به زندانیان بند 350 اوین گفت:

بروز این مشکلات نتیجه کم تدبیری برخی مدیران است. از طرف دولت این موضوع با انتخاب و پی گیری هیئتی در حال بررسی میباشد.(تشویق دانشجویان و حاضرین در جلسه)

در پاسخ به سوالی درمورد پایان حصر میرحسین موسوی، خانم رهنورد و مهدی کروبی  عارف گفت:

 مردم باید به دولت روحانی اعتماد داشته باشند و این فرصت را به دولت بدهند تا با روش ها و ابتکارات خود مشکل را حل کند. این مشکلات نتیجه کم تدبیری برخی مدیران است. بر اثر عدم شفاف سازی در گزارش به مردم دچار برخی معضلات می شویم. (تشویق پر شوردانشجویان).

در مورد بستن نشریاتی مانند 9 دی عارف گفت: با بستن مطبوعات مخالفم! چرا که این کار مانند تعطیل کردن یک بیمارستان فقط به دلیل اشتباه یک پزشک است.

عارف در مورد دانشجویان ستاره دار گفت: در آینده مشکلی بنام ستاره دار نخواهیم داشت.

در پاسخ به سوالی در مورد یارانه ها عارف گفت: باید اساتید دانشگاه در مورد هدفمند کردن یارانه ها دولت را همراهی می کردند. این عدم همراهی نخبگان با دولت در توجیه طرح هدفمندی یارانه ها موجب ثبت نام اکثریت مردم شد و البته این به معنای دوری مردم از دولت نیست.

در مورد انتخابات آینده مجلس دکتر عارف گفت: بزودی ائتلاف با اصول گرایان را در مجلس مطرح می کنیم.

 

پیک نت 6 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: