ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

3 پرسش ایسنا و 3 پاسخ مطهری

 
 
 
 
 

علی مطهری با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و سه سئوال مشخص، پاسخ مشخص داده است. نخست در باره دلواپسی های طیف مخالفان دولت روحانی، دوم درباره فیلم "من روحانی هستم" که با بودجه همین طیف علیه روحانی تهیه شده و سوم درباره لغو سخنرانی حسن خمینی در بروجرد که آن هم با تحریک همین دلواپسان و پیاده نظام خیابانی آنها صورت گرفت.

هر سه پاسخ را می خوانید:

 

1- دلواپسان باید اجازه داشته باشند حرف‌هایشان را بزنند و انتقاداتشان را مطرح کنند، اما این سئوال باقی می‌ماند که مثلا زمانی که رئیس جمهور سابق به صراحت می گفت فقط قانونی را که خودم شخصا تشخیص بدهم منطبق با قانون اساسی است اجرا می‌کنم و بقیه را اجرا نمی‌کنم یا درباره قانون تسهیلات ارزی مترو به صراحت گفت آن را قانون نمی‌دانم و اجرا نمی‌کنم یا درباره مجلس می گفت که مجلس در رأس امور نیست و یا دهن‌کجی‌هایی در امور فرهنگی می کرد، در آن زمان این آقایان دلواپس نبودند اما اکنون همه دلواپس کارهای این دولت شده‌ و نگران وضع فرهنگ هستند که قبول آن مشکل به نظر می رسد.

 

2- نقطه ضعف مستند "من روحانی هستم" (که جز با دسترسی داشتن به آرشیو صدا و سیما، موسسه ای نیمه امنیتی- نیمه تحقیقاتی که روح الله حسینیان آن را در اختیار دارد و همکاری حسین شریعتمداری در کیهان ممکن نبود) این است که در موضوع رأی اعتماد مجلس به نخست وزیری دوره دوم آقای موسوی خیلی سریع عبور کرده و برخی واقعیات گفته نشده است. مثلا آنجایی که گفته شده آقای روحانی جزو 99 نفری بوده که به نخست‌وزیری آقای موسوی رای مخالف دادند، توضیح داده نشده که در این جا نظر رئیس جمهور وقت و نظر امام (ره) متفاوت بوده و این افراد مطابق نظر رئیس جمهور رأی دادند و بعد امام کار این 99 نفر را تایید کرده و فرمودند اینها وظیفه نمایندگی‌شان را انجام دادند. سازندگان این فیلم از این نکات خیلی سریع گذشته اند در حالی که اینها می‌تواند برای امروز ما درس باشد.

این بخش از مستند نشان می‌دهد که آن زمان نظرات، متفاوت بوده و هیچ اشکالی ندارد که اختلاف‌نظری در اینجور مسائل وجود داشته باشد به طوری که 99 نماینده برخلاف نظر امام رای دادند. اینها نقاط مثبت نظام جمهوری اسلامی تلقی می شود و نباید کتمان شود.

3- اینکه استاندار در مقابل اعتراض یک گروه خاص عقب‌نشینی کرد، کار درستی نبود و نباید سخنرانی حسن خمینی را لغو می‌کردند. این عقب‌نشینی‌ها برای دولت خوب نیست و باعث می‌شود بخشی از طرفداران خود را از دست بدهد.

 

پیک نت 25 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: