ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مطهری در گلستان: اگر مردم غفلت کنند

مجلس آینده هم، دست کمی

از مجلس کنونی نخواهد داشت! 
 
 
 
 

علی مطهری نماینده تهران در مجلس درجریان سفر به استان گلستان نظراتی را در جمع فعالان سیاسی این استان پیرامون مجلس آینده و انتخابات آن طرح کرد.  وی در مورد آینده سیاسی خود گفت:

اگر شرایط طبیعی در کشور حاکم باشد تمایلی به نمایندگی ندارم همانطور که در دوره قبل هم نداشتم اما در صورت حضور باید به دنبال کار تشکیلاتی باشیم. حدود 6 ماه است که برای فراکسیون اعتدال ملت در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم. 

در مورد حصر افراد مطهری گفت: حصر از ابتدا و اساس، هم در زمان امام خمینی و هم الان کار غلطی بوده است. چه معنی دارد کسی را بدون برگزاری دادگاه چون منتقد است حصر کنیم؟ از نظر من حصر مراجعی چون آیت ا... شریعتمداری و منتظری هم درست نبود . نمی دانم این چه روشی است که برخی می گویند یا باید توبه کنید یا آنقدر در حصر بمانید تا بمیرید. اگر اینگونه باشد ما هم به شما می گوییم باید توبه کنید. توبه یک امر شخصی است و نمی توان کسی را به وادار کرد. باید دادگاهی صالح تشکیل شود و افراد بتوانند از خودشان دفاع کنند و بعد حکمی صادر شود. 

فتنه از آنجا شروع شد که عده ای به نام رهبری و به طرفداری از وی اعلام کردند که نظر مقام رهبری روی شخص خاصی است، و به سایر جریان ها و افراد اجازه ندادند که حرفشان را بزنند. امروز دیگر ضرورتی برای ادامه حصر وجود ندارد و افرادی که بر این امر اصرار دارند جز ایجاد دشمنی و مشکل برای جمهوری اسلامی هدف دیگری ندارند. البته اینطور نیست که مسوولان بی تفاوت باشند، مسوولان به دنبال تدابیری هستند اما زمان انجام آن معلوم نیست. باید تمام افراد از فرهیختگان و سایر مردم در این مورد تلاش کنند و سکوت و بی تفاوتی کار درستی نیست وگرنه وضعیت همینگونه می ماند. علما هم اگر معتقدند حصر و ادامه ی آن ظلم است باید سکوت خود را بشکنند. 

درباره توقیف مطبوعات مطهری گفت:

ما امروز دچار حاکمیت دو گانه هستیم، در مطبوعات ما یک هیئت نظارت بر مطبوعات داریم که از همه قوا در آن عضو هستند و از نمایندگان مطبوعات و شورای عالی انقلاب فرهنگی اما بدون نظرخواهی و مشورت از این هیئت بوسیله دادسرای فرهنگ و رسانه نشریه توقیف می شود. در بسیاری از مسائل این حاکمیت دو گانه وجود دارد و ما باید تکلیف این مسئله را روشن کنیم. امروز بحث چند دولتی مطرح است. مثلا مدیری توسط دولت عزل می شود و فردایش از دفتر رهبری تماس میگیرند و تاکید می کنند که آن مدیر باید به کارش برگردد. 

اگر نمایندگان شجای و آزاده ای را در مجلس داشته باشیم بسیاری از مشکلات این نظام حل خواهد شد. اگر نمایندگان واقعی مردم در مجلس بودند، مجلس نهم چنین ترکیبی نداشت و احمدی نژاد هم پس از اعلام علنی بی احترامی به قانون سریعا عزل می شد. 

مخالفت با دولت در برخی از موارد کودکانه و خنده آور است. از آنها سئوال می کنیم زمانی که احمدی نژاد در این مجلس حضور می افت و مجلس را مسخره می کرد و می گفت من آن قانونی را که قبول داشته باشم اجرا میکنم و بقیه را قبول ندارم و اجرا نمی کنم و یا در مورد حجاب و عفاف در همین مجلس می گفت بگذارید مردم راحت باشند و خوش بگذرانند و بسیاری از تخلفات دیگر را مرتکب می شد، این آقایان اصلا در آن زمان سکوت کرده و دلواپس نبودند. این نشان می دهد که دلواپسی امروز آنها به خاطر خدا نیست، بلکه برای اهداف سیاسی است.  معدل حضور اصلاح طلبان در دولت از اصولگراین بیشتر است و همین عامل هم نگرانی و دلواپسی برخی شده است. البته دولت نباید خیلی به آنها توجه کند ولی باید اطلاع رسانی در مورد فعالیت های آنها را انجام داده و در برابر کارهای آنها عقب نشینی نکند.

 

پیک نت 28 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: