ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نام این هیولاها فاش نمی شود

دولت روحانی و مردم ایران

در محاصره 30 هیولای اقتصادی 
 
 
 
 

شهروند: بسیاری از رسانه‌ها تنها با نام و چهره بابک زنجانی‌ آشنایی دارند، از بابک زنجانی‌های دیگر که با اختفای نام همچنان اموال عمومی را در اختیار دارند حرفی به میان نیست. (بخوانید همان ها که سرگرم توطئه علیه دولت اند و ریشه در سپاه دارند)

کل مطالبات معوق بانک‌ها ۱۰۰‌هزار‌میلیارد تومان است.  ۷۰‌ درصد بدهکاران بانکی بیش از ۱۰میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارند. اما مدیرعامل بانک ملی در اظهار نظری شگفت‌انگیز اعلام کرد که تنها بانک ملی از ۳۰ بدهکار مطالباتی بیش از ۵‌ هزار‌میلیارد تومان دارد. این ۳۰ بدهکار چه کسانی هستند؟ در چه بخش‌هایی فعالیت می‌کنند؟ چرا مانند بابک زنجانی نامشان فاش نمی‌شود؟

در سال‌های کذشته، بانک‌های دولتی زیر فشار تسهیلات تکلیفی دولت یا به دلیل روابط سیاسی مجبور به پرداخت وام‌های کلان به فعالان اقتصادی نزدیک به دولت شدند. افرادی که آن‌قدر در سیستم بانکی مصونیت دارند که بانک‌ها از پس نقد کردن مطالباتشان برنمی‌آیند. گفته می‌شود که هرچند این بدهکاران به قوه قضائیه معرفی شده‌اند، اما هنوز خود را ملزم به بازپرداخت وام‌ها نمی‌بینند. مدیرعامل بانک ملی می گوید چندین پرونده این بانک هنوز بلاتکلیف است زیرل برخی دانه ‌درشت‌ها در کار وصول مطالبات اعمال نفوذ می‌کنند.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بدهکاران کلان بانکی به‌عنوان هیولاهای اقتصادی نام برد و برضرورت برخورد دولت با این افراد تأکید کرد و گفت: این افراد به قدری بزرگ هستند که عوامل بانکی از آنها می‌ترسند. بانک‌ها معمولا نمی‌خواهند خودشان را به دردسر بیندازند.

بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد به خانه ملت می گوید« این هیولاها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که برخورد با آنها برای نظام هزینه‌بر خواهد بود.»

 

 

پیک نت 29 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: