ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

باغ و تاسیساتش نیمساعته ویران شد

یک "نهاد" دست گذاشت

روی باغ فرمانیه با 140 درخت! 
 
 
 
 

عکسی که می بینید بقایای باغی ۱۴۲۵ متری در خیابان فرمانیه تهران است که روزنامه شهروند گزارش داد، ماه گذشته 140 درخت را در چشم به هم زدنی با لودرهای مخصوص قطع کردند و ریشه های آنها را هم از زمین بیرون کشیدند تا دیگر رشد نکنند.

رئیس کمیته محیط‌ زیست شورای شهر تهران گفته است «عاملان قطع درختان را به دستگاه قضایی معرفی و این باغ را مطابق قانون به نفع شهر تهران مصادره خواهیم کرد.» نوشدارو پس از مرگ سهراب!

از آن باغ و درختان آدرسی باقی مانده است و دیگر هیچ: فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، نبش کوچه نیلوفر، در پلاک ۲۰۴ !

این باغ یگانه فضای سبز میان انبوه برج ها و ساختمان های بلند منطقه بود که حالا در آن هم می خواهند برج بکارند.

یکی از ساکنان کوچه نیلوفر که شاهد قطع درختان بوده گفته است: «یک روز آمدند با لودر و کلی ماشین دیگر، آنقدر مجهز بودند که درختان را نیمساعته قطع کردند. ما هم هر چه اعتراض کردیم فایده‌ای نداشت. زنگ زدیم به شهرداری و کلانتری اما وقتی آنها آمدند ۱۲ ردیف اصلی درختان یعنی بخش عمده آنها را بریده بودند.» (شاید باید به کمیته ضد شورش سپاه زنگ می زدند!)

رئیس کمیته محیط ‌زیست شورای شهر تهران گفته است «این باغ فضای سبز محلی بود و یکی از پارک‌های محله‌ای تهران که بیش از ۲۰ سال مردم از آن استفاده می‌ کردند. شبکه کامل آبرسانی داشت، روشنایی داشت و ... که ناگهان کسی که خود را مالک این زمین معرفی کرده، آمده و درختان، چراغ‌های برق و شبکه آبرسانی و هر چه در اینجا بوده را با خاک یکسان کرد و رفت. حتی ماموران شهرداری ناحیه هم که می خواستند مانع قطع درختان شوند بازداشت شدند.»

سال ۱۳۸۲ یکی از نهادها درباره این پارک ادعای مالکیت کرد و شهرداری وقت هم به این ماجرا اعتراضی نکرد و بعدها این ملک به یک شخص خصوصی واگذار شد. دیوان عدالت اداری به قلع و قمع این درختان رأی داد و با همین رأی هم مالک آمد و درختان، تاسیسات آبرسانی و حتی برق را از بین برد.

مطابق قانون می خواهیم هم از طریق شورای شهر و هم از طریق سازمان پارک‌ها و فضای سبز علیه کسی که درختان را قطع کرده شکایت کنیم و اگر زورمان رسید این ملک را به نفع شهر تهران مصادره ‌کنیم.»

سئوالاتی که مردم جواب آن را میدانند:

 

1-     کدام نهاد قدرت بازداشت معترضان به قطع درختان را داشت؟

2-     دیوان عدالت اداری که وابسته به قوه قضائیه است، از کدام نهاد فرمان می برد که رای به قطع درختان داد؟

3-     آن نهاد این زمین بی درخت را جز برای برج سازی می خواسته؟

4-     صاحب ملک چه کسی است که نه شورای شهر زورش به آن رسید و نه دیوان عدالت اداری و تازه نیروی انتظامی هم گوش به رمان آن بود؟

 

پیک نت 29 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: