ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار با هاشمی

عده ای، نقش نداشته خود

در انقلاب و جنگ را تبلیغ می کنند! 
 
 
 
 

آیت الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار با جمعی  از مدیران، سفرا و كارداران سابق جمهوری اسلامی در كشورهای مختلف، به چند نکته که در کانون جنگ روانی مخالفان دولت روحانی قرار دارد اشاره کرد. او گفت:

 

كسانی كه در جریان امور دفاع مقدس و كشور در آن سالها نبودند، این روزها با اغراض سیاسی، تحلیل­ های تخیلی می كنند و با تحریف تاریخ در صدد برجسته كردن نقش نداشته خویش در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس هستند.

منتقدین ماجرای مك فارلین آن موقع هم هیاهو می كردند. در آن زمان كه 8 نماینده مجلس می خواستند از وزیر امور خارجه در این باره سؤال كنند و در مطبوعات اعتراض می­ كردند، امام(ره) در بیانیه معروف «این تذهبون» گفتند و بر آنان نهیب زدند كه: حرف­هایی را كه شما می ­زنید، رادیو اسرائیل جرأت نمی كند بگوید. (اشاره به فیلم من روحانی هستم که در آن بند کرده اند به ماجرای مک فارلن و نقش روحانی در آن)

امام از اول تا آخر در جریان مسئله مك فارلین بودند و بارها در مسیر راهنمایی­ های موثری داشتند، مطمئن بودند كه افرادی درصدد شبهه افكنی اند و با آن بیانیه آنها را به خوبی از میدان بدر كردند.

ایشان با تدبیری بی نظیر همه مسایل را مدیریت می كرد.

متأسفانه در بعضی از مقاطع كسانی كه بویی از مبارزه و انقلاب نبرده بودند، مفسّر جمهوریت و اسلامیت نظام می شوند كه به خاطر افكار تند، در داخل باعث نگرانی جوانان و زحمت كشور و در خارج باعث خوشحالی دشمنان انقلاب می­شوند.

امروز با صلابت باید برای احقاق حقوق خود تلاش كنیم. همین كه دنیا فهمید كه با ایران باید در فضایی برابر و محترمانه مذاكره كنند، یك پیروزی سیاسی است.

وزارت خارجه با مدیران مجرّب و منطقی خویش، عزت، حكمت و مصلحت را به گفتگوهای سیاسی برگرداند و ذهنیت های منفی را جبران كرد.

اكنون دنیا به منطقی و جدی بودن ایران درمذاكرات واقف شده و راه برای مغالطه و ادعای مخفی كاری ایران بسته شد و هدایت­های رهبری در جریان مذاكرات، كار را در تقابل با تندروها سهل كرده است.

ترمیم اوضاع اقتصادی و رونق اشتغال، عوامل فراوانی دارد كه سیاست خارجی یكی از آنهاست و دولت با اولویت دادن به آن می كوشد تا انحرافات و عقب ماندگی­های اقتصادی و سیاسی 8 سال گذشته را جبران نماید.

پیک نت 29 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: