ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عضو سابق شورای فرماندهی سپاه

گریبان خودسرها را باید

در حمله به لاریجانی می گرفتند 
 
 
 
 

حسین کنعانی مقدم در اوائل جنگ ایران و عراق عضو شورای عالی سپاه بود اما اکنون در سپاه نیست و به جمع نیروهائی پیوسته که از سپاه کنار گذاشته شده اند و یا خود کناره گیری کرده اند.

خبرگزاری ایلنا متن مصاحبه ای روز گذشته منتشر کرد که درباره کارشکنی های مخالفان دولت و نقش آفرینی حزب "مهر و لنگه کفش" وابسته به موسسه مصباح یزدی در قم در این مخالفت ها بصورت دار و دسته های خیابانی دارد.

ایلنا در مقدمه مصاحبه، کنعانی را از نیروهای اصولگرا معرفی می کند. یعنی آن بخش از جناح راست جمهوری اسلامی که حساب خود را از باند احمدی نژاد و مصباح یزدی جدا کرده است. همزمان با انتشار بخش هائی از مصاحبه کنعانی با خبرگزاری ایلنا، بخش هائی از یکی از مصاحبه های او در سال خرداد 1390 را هم منتشر می کنیم که در باره مخالفت آیت الله خمینی با موروثی شدن رهبری در جمهوری اسلامی و در سایت خبری "حقیقت" منتشر است.

کنعانی با اشاره به راه افتادن دار و دسته های خیابانی وابسته به بازندگان انتخابات 92 در مصاحبه با ایلنا می گوید:

 

وزارت کشور و نیروی انتظامی باید جلوی هر اجتماعی غیر قانونی و بدون مجوزی را بگیرد. اگر این تحرکات به یک روند تبدیل شود، هر کسی به خود اجازه می‌دهد که به هر بهانه‌ای و بدون رعایت قانون موارد اعتراضی خود را درخیابان مطرح کند.

جریان‌هایی در کشور درصدد هستند تا دولت روحانی را وادار به عکس العمل و برخورد کنند و با امنیتی کردن فضای سیاسی کشور مانع فعالیت جریان‌های قانونی شوند. این روند در برخی مواقع تحت عنوان انقلابی بودن و دلسوز نظام بودن شکل می‌گیرد. از اصول انقلابی بودن قانونمند بودن است. کسانی به دنبال نوعی فضای تهدید و فشار هستند تا بتوانند در این فضا خواسته‌های سیاسی خود را مطرح کنند.

به نظر من اگر با کسانی که در قم با رئیس مجلس چنان برخوردی داشتند (مهر و لنگه کفش پرت کردن به طرف علی لاریجانی درجریان سخنرانی سالگرد انقلاب 22 بهمن در قم) به شکل جدی مقابله می‌شد امروز شاهد اینگونه رفتارها نبودیم. کوتاهی شد و فضا باز شد تا گروه‌های خود سر به سایر مسئولان نظام نیز به شکل بی پروا حمله کنند.

 

پیک نت 30 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: