ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

کنعانی مقدم عضو سابق شورای فرماندهی سپاه:

نظر امام این بود:

موروثی شدن رهبری

همان ماجرای شاه و ولیعهد است 
 
 
 
 

این بخشی از مصاحبه کنعانی مقدم عضو سابق شورای عالی سپاه پاسداران در اوایل جنگ ایران و عراق است که در خرداد 1390در وبسایت "حقیقت" منتشر شده است. وبسایت حقیقت کنعانی را نه سردار بلکه "دکتر کنعانی" خطاب می کند و می نویسد:

 

دکتر کنعانی مقدم در زمان انقلاب مراودت خوبی با حضرت امام و حاج سید احمد آقای خمینی داشت.

ایشان در باره احمد آقا می گوید:

 

در آن موقع که بحث تشکیل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مطرح شد، خود ما یکی از گروه هایی بودیم که به هر حال بررسی بودیم. در ورود به این صحنه خود ما به این نتیجه رسیدیم که با وجود حضرت امام و تشکیل جمهوری اسلامی، تشکیلات گروهی و حزبی که در حال تشکیل شدن بود دیگر ضرورت ندارد و همه باید به انقلاب کمک کنیم

من خودم با ایشان (حاج سید احمد آقا) مسئله را مطرح کردم که ایا ما وارد این مسئله شویم یا نه؟ ایشان نظرش این بود که دیگه دوره این جور مباحث گذشته است و باید اون نهادهایی که انقلاب درست کرده را تقویت کنیم. خوب خیلی از دوستان آمدند به سپاه یک تیم هم با اقای بهزاد نبوی رفتند دولت را در اختیار گرفتند .

رجوی خیلی اصرار داشت از طریق حاج احمد اقا با امام ملاقات کند. اون موقع اقای محسن رضایی مسئول اطلاعات سپاه و در دیداری که با امام داشت به ایشان گفت: به هر حال امدن مسعود رجوی و دیدار با شما ممکن است که از این دیدار سوء استفاده بکند و مشروعیت خودش را بالا ببرد. امام گفت اشکالی ندارد اگر از من بخواهند مشروعیت بگیرند. خوب من بعدا میتونم این مشروعیت را از آنها بگیرم.

یکی از دلایلی که امام با انحلال  حزب جمهوری اسلامی موافقت کرد خطری بود که شاید حاکمیت با تک حزبی شدن کشور را به حالت دیکتاتوری در آورد .

حاج سید احمد آقا یه خصلت خاصی داشت اول اینکه میگفت بزرگترین قد رت این است که من بتوانم به امام کمک کنم . خود حضرت امام هم مخالف وارد شدن سید احمد به قدرت بود، چون اون تفکری را تقویت می کرد که در ذهن مردم وجود داشت. یعنی شاه و ولیعهد در زمان پهلوی. امام با این حرکت نشان داد که هرکس که رهبر است دلیلی ندارد که فرزندش جانشین او شود .

حاج احمد اقا خصلت دیگری که داشت این بود که در بیت حضرت امام را به روی گروه های مختلف سیاسی باز بود و همه این احساس را میکردند که می توانند با حضرت امام ارتباط داشته باشند.

حاج احمد آقا اولا دست راست حضرت امام بود چشم و گوش حضرت امام بود مورد اعتماد ترین فرد نزد امام بود .

اتفاقات عجیبی افتاد. فشار سنگینی بر حاج احمد آقا وارد شد و بالاخره این یادگار گران بهای امام از میان ما رفت.

 

پیک نت 30 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: