ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاه به بخش دیگری از سخنان مهم دری نجف آبادی

مجلس خبرگان جوان می شود

تا رهبر جوان انتخاب کند؟ 
 
 
 
 

سخنان آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درباره انتخابات مجلس خبرگان آینده، اگر مهم تراز سخنان سرلشگر فیروز آبادی خطاب به رسانه های نیروهای مسلح و ضرورت حمایت از دولت روحانی نبود، کم اهمیت تر از آن هم نبود و حداقل؛ همطراز آن بود. این سخنان می توانست بزرگترین عنوان مطبوعات و رسانه های داخلی کشور شود، اما حساسیت نسبت به موضوعی که او طرح کرد آنقدر بود که این رسانه ها احتیاط را از دست ندهند تا به سرنوشت روزنامه "قانون" دچار نشوند!

دری نجف آبادی که عضو هیات رئیس مجلس خبرگان است و شاید یگانه روحانی دارای دانش اقتصادی در این مجلس، در اشاره به انتخابات مجلس خبرگان آینده گفت که خداوند عمر رهبر را زیاد کند، اما باید به فکر جانشین او بود.

هیچکس در حاکمیت (در همه طیف ها) نمی تواند مدعی شود که چنین جمله ای از دهان دری نجف آبادی در رفته است. او نه تنها یک دوره وزیر اطلاعات بوده، بلکه یک دوره نیز رییس دفتر آیت الله منتظری بوده است.

دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود در باره انتخابات مجلس خبرگان آینده، به نکته ظریف دیگری هم اشاره کرد و آن این که افراد جوان برای مجلس خبرگان آینده نامزد شوند.

طبیعی است که منظور او از افراد جوان، روحانیون جوان و میانه سال بود و دلیل آن نیز سن بالای اعضای کنونی مجلس خبرگان که اگر دوباره پیش آمده و انتخاب شوند، مجلس خبرگان آینده در عرض دو تا سه سال، بسیاری از اعضای خود را از دست خواهد داد و مرتب باید انتخاب میان دوره ای برگزار شود! آن هم مجلس که احتمالا در این دوره باید تکلیف جانشین آقای خامنه ای را روشن کند. چه وی در حیات باشد و چه نباشد!

بنابراین، بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان، از خدمت مرخص خواهند شد و این مسئله از آنجا نیز دارای اهمیت است که خیلی از روحانیون مسن و مدعی کنار می روند و یا کنار گذاشته می شوند و مجلس خبرگان جوان می شود. آیا این جوان شدن مجلس خبرگان که دری نجف آبادی به آن اشاره می کند و خواه نا خواه دارای درجات بالای مذهبی نیز نخواهند بود، تدارک انتخاب یک رهبر جوان برای نشستن بر جای رهبر کنونی جمهوری اسلامی نیست؟

 

پیک نت 31 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: