ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

خط 6 متروی تهران

از زیر برج طغرل عبور می کند؟ 
 
 
 
 

خط 6 متروی تهران قرار است از زیر بخش های تاریخی شهر ری عبور کند. یعنی همان مناطقی که سنگ بنای تهران در آنجا گذاشته شد و پایتخت اعلام شد. شورای شهر تهران زیر فشار است تا جلوی تخریب های احتمالی این عبور را بگیرد. بویژه مناطقی که ثبت میراث فرهنگی شده اما همین سازمان اجازه چنین عبور را داده است.

مهدی چمران که پیش از انتخابات 92 و تجدید انتخابات شورای شهر تهران رئیس این شورا بود و باید درجریان عبور خط 6 مترو از زیر بناهای تاریخی "ری" باشد گفته است: نقشه‌های عبور خط شش مترو را دیده بودم اما محل عبور این خط را ندیده بودم. البته نوع رد شدن‌ها فرق می‌کند. اگر استحکام لازم برای مقاوم سازی صورت بگیرد این عبور لطمه ای به بافت تاریخی ری نمی زند.

خبرگزاری ایسنا، از بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر پایتخت و واکنش بی‌تفاوت آنها به خطر عبور خط 6 مترو و لطمه به بناهای تاریخی شهر ری گزارش داده است و نوشته است: این در حالی است که هنوز اتفاقی که در جریان عبور مترو اصفهان از باروی اصفهان، دروازه دولت، ورودی عباس­ آباد، محل سردر و کاخ هزارجریب و چهارباغ عباسی و سی و سه پل برای آثار تاریخی این شهر روی داد فراموش نشده است. و اکنون دژ رشکان، چشمه‌علی، برج طغرل و ابن بابویه با عبور خط 6  مترو در شهر ری در خطر است.

 

پیک نت 24 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: