ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اسفند ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

همدردی مردم یونان

با جنگ زدگان آواره خاورمیانه

خبرگزاری نووستی - نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

یونان تبدیل به سر پل عبور جنگ زدگان خاورمیانه به اروپا شده است. خبرگزاری "نووستی" درهمین ارتباط گزارش داد که علیرغم صفاتی که مطبوعات غربی به این جنگ زدگان میدهند و واکنش های منفی که افکار عمومی این کشورها نسبت به این جنگ زدگان دارند، بی آن که به عمق ماجرا توجه کنند و دولت های خود را بر صندلی اتهام بنشانند، شبکه های اجتماعی یونان با پناهجویان و جنگ زدگان ابراز همدردی می کنند.

روز یکشنبه ششم ماه مارس با دعوت شبکه "حمایت اجتماعی" بیش از ده هزار نفر از مردم آتن به این فراخوان پاسخ مثبت دادند و به خیابان آمدند. آنها علیرغم دشواری های معیشتی که خود در یونان با آن دست و پنجه نرم می کنند، به عنوان همدردی و کمک به جنگ زدگان با خود غذا، لباس، دارو، مواد بهداشتی و وسایل مورد نیاز کودکان را برای پناه آورندگان به همراه آورده بودند.

یک هفته پیش از این فراخوان، با تصمیم رهبران اتحادیه اروپا، مقدونیه مرز خود با یونان را بست تا از راه یافتن جنگ زدگان به کشورهای اروپایی جلوگیری کند. بنا بر گزارش خبرگزاری ها از هفته قبل تا به حال بین 20  تا 35 هزار آواره جنگی از خاورمیانه خود را به یونان رسانده اند. تعداد قابل توجهی از این افراد را سازمان های اجتماعی مردمی یونان در محل های خاصی از جمله فرودگاه قدیمی یونان جای داده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: