ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با وزیر کار دولت روحانی

در کابینه روحانی

چه کسی بیشتر از بقیه نفوذ دارد؟ 
 
 
 
 

علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی که در کابینه محمد خاتمی نیز بعنوان مشاور امنیتی حضور داشت، از معاونین سابق وزارت اطلاعات است. به همین دلیل نکاتی که او در گفتگو با "سالنامه اعتماد" بیان کرده جالب است. او می گوید:

 

پیروزی روحانی در انتخابات نتیجه خواست عمومی جامعه برای تغییر است. جدای از دوران دولت مهندس میرحسین موسوی که جنگ و مقاومت در برابر دشمن سرفصل باورهای مردم بود و باعث شده بود تا از چپ سنتی تا راست در دولت جنگ کنار هم بنشینند مابقی دولت ها بر اساس تغییر خواهی مردم ایران رای آورده اند.

رای به روحانی رای به پایان سیاست زدگی و پوپولیسم است. مردم از اینکه شعار عدالت به تثبیت فساد انجامید عصبانی بودند، از اینکه دروازه جهان به روی ایران بسته شده خسته شده بودند، از اینکه طبقات نوظهور سرمایه داری بدون هیچ زحمتی متولد می شدند صبرشان به اتمام رسیده بود. به روحانی رای دادند تا تغییری و فرجی در زندگیشان ایجاد شود.

واقعا فکر نمی کردم که سازمان بازنشستگی را با 60 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل مان می دهند. راندمان وزارتخانه برای حل بیکاری صفر درصد باشد. واقعیت این است که وقتی گزارش وضعیت دولت به اعضای کابینه ارایه شد همه شوکه شدیم. هنوز به فساد مزمن نرسیده ایم اما به جایی رسیده ایم که متاسفانه فساد توجیه می شود.

برخی اوقات می بینیم که گویا طاقت آقای روحانی هم طاق می شود و حرف هایی می زنند که رنگ و بوی عصبانیت و ناراحتی دارد. من با روحانی از دوران قرارگاه خاتم کار کرده ام. ایشان برخلاف عصبانی نمیشود. البته به معنی این نیست که آقای روحانی خیلی راحت با مسائل کنار می آید، نه. آقای روحانی ناراحتی وعصبانیت خود را به نمایش نمی گذارد. چون ایشان را خوب می شناسم به شما می گویم او مشکلات و ناراحتی هایش را درون خودش نگه میدارد. به قول معروف درون ریز است. سخت می شود فهمید از چه چیزی عصبانی شده. اگرهم جایی حرفی می زند که سر و صدایی به پا می کند تردید نکنید بحث حق الناس است. ایشان روی حق و حقوق مردم بسیار مصر است.

آقای روحانی به دنبال اجماع سازی است، یعنی کاری که همیشه در مسوولیت های مختلف تجربه کرده است.

آقای روحانی خوب بلد است نیروهایی که جناحی هستند را برای پیشبرد اهداف ملی دور یک میز بنشاند. آقای روحانی هیچ وقت نیروی حزبی نبوده و کار تشکیلات سیاسی نداشته که این عقبه به کمکش بیاید. اما با به کارگیری نیروهای جناحی منطبق بر منطق راهبرد اجماع-عقلانیت کابینه را چید.

* دولت کنسرسیومی نیست. بیشتر ارکسترازیزاسیونی است. روحانی رهبر این ارکستر است که میخواهد و دارد از سازهای مختلف، یک طنین آرامش بخش برای ملت بیافریند. ایشان به جهت حضور در مسوولیتهای متفاوت و بر اساس تجاربی که در این زمینه دارد بلد است از نیروهای سیاسی مختلف یک برآیند خوب بیرون بیاورد.

شخص من هم آن حس وظیفه ای که در سپاه و وزارت اطلاعات داشتم را در حال حاضر مشدد دارم.

آقای حجتی وزیر کشاورزی به دلیل روابط قدیمی ای که باهم داریم صمیمی ترین وزیر کابینه با من است که کنار هم می نشینیم و گاهی هم با هم درد دل میکنیم. در کابینه هم آقای جهانگیری بیشتر از نهاوندیان و حسین فریدون در پاستور قدرت دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۷ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: