ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بشار اسد ماند، اردوغان باخت

حکومت فدرال کردها

در شمال سوریه اعلام می شود! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که بزودی در مناطق کردنشین شمال سوریه، حکومت خودگردان در چارچوب نظام فدرالی آینده سوریه اعلام می شود. این خبرگزاری منبع خبری خود را یک مقام کرد سوری اعلام کرد. این حکومت از وحدت سه بخش کردنشین سوریه با یکدیگر تشکیل خواهد شد که در شمال این کشور قرار دارند و با ترکیه مرز مشترک دارند. از آنجا که حدس زده می شود شهر "کوبانی" در کردستان سوریه مرکز این حکومت اعلام شود، خبرگزاری رویترز در همین شهر با "ادریس نسان" بعنوان یکی از مقامات دفتر روابط خارجی کوبانی مصاحبه کرده و از قول وی گزارش داده است که حکومت خودگردان کردستان سوریه با نظام فدرالی در سوریه موافق است و به همین دلیل کردهای سوریه نیز نام حکومت خود را می خواهند، کردستان فدراتیو سوریه اعلام کنند. در این نظام همه قومیت های شمال سوریه حضور خواهند داشت.

نیروهای مسلح حزب دمکراتیک کردهای سوریه  (PYD) در جریان مبارزه با داعش توانسته‌اند بخش‌های مهمی از شمال سوریه را از دست داعش خارج کنند و اکنون یکی از ارکان مقابله داعش در سوریه است که وسیعا به سلاح های ساخت روسیه مجهز شده و در یکسال اخیر آموزش های نظامی دیده است. منطقه ای که نیروهای مسلح کرد سوری اکنون در اختیار دارند 400 کیلومتر در طول مرز مشترک سوریه و ترکیه ارزیابی شده است.

گفته می شود در مذاکرات ژنو پیرامون جنگ و بحران سوریه که اکنون جریان دارد، یکی از گزینه های مورد گفتگو طرح فدرالی شدن نظام سیاسی سوریه است که روسیه و امریکا نیز از آن حمایت می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۷ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: