ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

برای انتخابات مجلس

علی لاریجانی حساب خود را

از راست های متحد تند روها جدا کرد 
 
 
 
 

 

آنچه می خوانید خلاصه سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس است که جامعه مدرسین حوزه قم او را به دلیل برخی مواضعش در همراهی با دولت روحانی در لیست خود قرار نداد و او مستقل از شهر قم نامزد انتخابات شد. اقدام جامعه حوزه قم قطعا به سود لاریجانی تمام خواهد شد و او با رای بالاتری نسبت به دوره گذشته انتخاب خواهد شد و نفرت مردم (حتی در شهر قم) از جامعه روحانیت و روحانیون حکومتی یکبار دیگر و با اشتباه جامعه مدرسین آشکارتر خواهد شد.

لاریجانی گفت:

ختم مسئله هسته‌ای فواید بسیاری را به دنبال داشته است. رفع تحریم‌ها موضوع مهمی است و باید توجه داشت که وجود تحریم‌ها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را تشکیل می‌دادند.

دریافت مواد اولیه اورانیوم و به فروش رساندن اورانیوم غنی‌سازی شده موضوع مثبتی است و اینکه کشور وارد گردش چرخه هسته‌ای شده موضوع مهمی است. عده‌ای فروش اورانیوم غنی‌سازی شده را از دست دادن مواد غنی‌سازی شده تعریف می‌کنند که درست نیست. ایران به این دانش دست یافته و باز هم می‌تواند اورانیوم غنی‌سازی شده تولید کند، ضمن اینکه روسیه تا 7 سال آینده سوخت نیروگاه بوشهر را تامین می‌کند.

تصمیم نظام برای ختم موضوع هسته‌ای درست بود و از کسانی که این موضوع را خیانت می‌دانند، تعجب می‌کنم. این تصمیم را عده‌ای به تنهایی نگرفتند بلکه حدود سه سال و نیم پیش در شورای هسته‌ای همه این مسائل مطرح و بررسی می‌شد و مذاکرات در این راستا پیش می‌رفت.

در برخی مواقع این جلسات در محضر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شد و ایشان نیز نظرات خود را بیان می‌کردند.

عده‌ای مرتب برای پیشبرد اهداف سیاسی خود به دنبال ایجاد تضاد هستند تا با صورت دادن حملاتی به مقاصد خود برسند.

نباید در مورد منافع ملی از تفکرات فرسوده استفاده کنیم. خرید هواپیمایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به اروپا انجام شده، هنوز به کشور نیآمده عده‌ای در این مورد جنجال به پا می‌کنند.

من از مسئولان درخصوص خرید هواپیماها توضیح خواستم که مشخص شد این خرید اقدام درستی بوده و در حالی انجام شده است که دولت پولی را در ابتدا به طرف فروشنده پرداخت نمی‌کند.

عده‌ای فکر می‌کنند هر تصمیمی را که دولت اتخاذ می‌کند، باید با آن مخالفت کنند. دولت هم از خود ما است و اقدامات اشتباهش را باید نقد کرد و از اقدامات خوبش نیز باید حمایت کنیم.

گرانی و بیکاری، مسائل کلان اقتصادی هستند که باید در سطح ملی رفع شوند.

در مورد انتخابات هم مستقل در انتخابات حضور پیدا کرده ام که برای آن دلایلی دارم، ولی به این معنا نیست که اصولگرا نباشم.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: