ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  4 عکسی که شرح آن را ما نوشته ایم!  
 
 
 

 

این آلبوم کوچک تصویری، از فیسبوک "لیندا ایرانی" برگرفته شده است. البته شرح آنها را ما نوشته ایم:

1- تابلوئی که اشاره ای طنز آلود به خصلت همه ما ایرانی ها برای اظهار نظر در همه امور هستیم. حتی اموری که اطلاعاتمان از آن گاه صفر است. اتومبیل کسی خراب می شود فورا کاپوت ماشین را می زنیم بالا، تلویزیون خراب می شود پشتش را باز می کنیم، کلید قفل گم میشود با پیچ گوشتی می افتیم به جان قفل و خلاصه همه امور فنی و صد البته "سیاسی" و هنری و پزشکی و غذائی و...!

2- عکس دوم وصف الحال بسیجی هائی است که مثل رطیل در در و دیوار سفارتخانه ها بالا می روند. البته وقتی هم سربازان امام زمان می شوند از دیوار خانه ها بالا رفته و سر زده وارد اتاق خواب صاحبخانه شده و در تختخواب دستگیرش می کنند و می برند. البته اگر خوش شانس باشد و گرفتار سرنوشتی مانند سرنوشت داریوش و پروانه فروهر نشود. قدیم ها برای بچه های شیطان می خواندند:

از دیوار نرو بالا

جورابت پاره میشه

پاهات خراشیده میشه

3- شما باور می کنید که این اتومبیل بارش را به منزل برساند؟ باور شما مهم نیست، راننده و صاحب بار امیدوارند و تلاش می کنند.

4- هندوستان یا سنگاپور، بنگالدش یا سری لانکا، لائوس یا کامبوج... آن طرف ها، اوضاع رفت و آمد و سفر همین است که می بینید. نقل می کنند که قدیم ها، یعنی پیش از برچیده شدن ریل راه آهن شهری میدان شوش- شهر ری، وقتی قطاری که معروف بود به ماشین دودی راه می افتاد، در طول راه همینگونه مردم تا روی سقفش سوار می شدند و البته بیشتر جوان ها برای خودنمائی و دل بردن از دختر خانم هائی که داخل ماشین دودی نشسته و چشم و دلشان روی سقف این ترن دودی بود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 دی

 
 

اشتراک گذاری: