ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به آمار آنها که از دانشگاه به این سپاه می پیوندند

سپاه بیکاران ایران

بزودی 7.4 میلیون می شود!

 
 
 
 
 

 

بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار جوان ایرانی بزودی از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می شوند و متقاضی کار. اگر آنها نیز نتوانند کاری دست و پا کنند شمار بیکاران کشور به ۷.۴ میلیون میرسد. ۱۴۰هزار دکتر و ۵۸۰هزار کارشناس ارشد در میان آنها هستند.

این آمارهای جدید وزارت کار است.

در حال حاضر بیشترین جوانان در حال تحصیل از استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و مازندران هستند.

از ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۳۸۶ دانشجوئی که بزودی وارد بازار کار می شوند ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۶۸ تن مرد و ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۱۸ تن زن هستند. از کل جوانان در حال تحصیل یک میلیون و ۴۳ هزار و ۷۶۵ نفر در دوره کاردانی و ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر نیز در دوره کارشناسی در حال تحصیل هستند.

۵۸۰ هزار تن در دوره کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند که از این تعداد، ۳۰۶ هزار تن مرد و ۲۷۳ هزار تن زن هستند. همچنین ۶۷ هزار تن در حال تحصیل در دوره دکتری حرفه ای هستند که در این بخش ۲۸ هزار تن مرد و حدود ۳۹ هزار تن زن هستند.

از مجموع ۷۳ هزار شاغل در دوره PHD بیش از ۴۳ هزار تن مرد و ۳۰ هزار تن زن هستند. ۲۴۳ هزار نفر در رشته های بهداشت و رفاه، ۱۸۰ هزار نفر در رشته های خدمات، یک میلیون و ۵۱۳ هزارنفر در رشته های علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق و ۳۷۶ هزارنفر نیز در رشته علوم انسانی و هنر در حال تحصیل هستند.

علاوه بر این، ۱۷۴ هزار نفر در علوم تربیتی، ۳۰۳ هزار نفر ریاضیات، علوم و محاسبات، ۱۶۳ هزار نفر کشاورزی و دامپزشکی و یک میلیون و ۷۲۹ هزار نفر در رشته های مهندسی، تولید و ساخت درس می‌خوانند.

 

پیک نت اول آذر

 
 

اشتراک گذاری: