ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصباح یزدی معتقد بود

آقای خامنه ای یک صفحه را

بدون اعراب نمی تواند بخواند! 
 
 
 
 

 

عطاءالله مهاجرانی نماینده اسبق مجلس و وزیر ارشاد دولت خاتمی، روزگاری مورد علاقه رهبر جمهوری اسلامی بود و تائیدش می کرد و با آن که با تائید او وزیر کابینه خاتمی شد، بعدها که فصل سرکوب مطبوعات آن دوران رسید، خامنه ای چشم دیدنش را هم نداشت. یکبار سرتیپ الله کرم که رهبری حزب الله را داشت طرح ترور او و عبدالله نوری در پایان نماز جمعه تهران را ریخت و این دو وزیر کابینه خاتمی معجزه آسا از آن ترور جان بدر بردند. بعدها دادگاهی برای این ترور تشکیل شد و فائزه هاشمی که شاهد حضور الله کرم در گوشه ای از محل ترور و رهبری عاملین ترور بود در دادگاه شهادت داد!

آن محاکمه و پرونده هم مثل دهها و صدها پرونده و دادگاه دیگر بایگانی شد و عاملین و آمران ترور ترفیع مقام و درجه هم گرفتند. مهاجرانی جلای وطن کرد و عبدالله نوری برای چند سال رفت به زندان.

حالا عطاء الله مهاجرانی که اطلاعات زیادی از پشت پرده ها دارد درباره رابطه آیت الله مصباح یزدی و رهبر نوشته است (پیشتر درجرس منتشر شده)

«در روزی که از رادیو اعلام شد، آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده است، جلسه‌ای در محضر آیت الله مصباح در دفتر ایشان در پژوهشگاه ایشان در قم برگزار بود. یکی از شاگردان ایشان، بنام آقای "نواب" از آقای مصباح خواست که ایشان درباره رهبری آیت الله خامنه‌ای سخنی بگویند. ایشان سکوت کرد. آقای نواب درخواست ‌شان را تکرار کردند. آقای مصباح فرمود: من چه بگویم درباره‌ی کسی که نمی تواند یک صفحه‌ رساله بدون اعراب را از رو بخواند.

مدتی بعد… جلسه‌ای در دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شد. آیت‌الله مصباح یزدی هم حضور داشت. آیت الله امینی نایب رییس خبرگان و مسئول دبیرخانه اظهار داشت: از برخی کشورهای اسکاندیناوی پرسش‌هایی از سوی شیعیان ساکن در آن کشورها مطرح شده است. به دلیل تفاوت بسیار لغزنده شب و روز و یا این‌که گاه مدت‌ها شب ادامه دارد! پرسیده‌اند تکلیف نماز و روزه شان چه می شود. به نظر من می شود تمامی این مسایل گردآوری شود، نظریه مراجع مختلف فراهم شود، جزوه‌ای تهیه کنیم. مثل رساله‌های محشای سابق و در اختیارشان بگذاریم.

آیت‌الله مصباح گفت: «من از تعبیر شما تعجب می‌کنم. ما باید نظر ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای را برای آن‌ها ارسال کنیم!»

 

پیک نت 16 آبان

 
 

اشتراک گذاری: