ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بسرعت از سوریه به افغانستان می روند

8 هزار نیروی داعش

در افغانستان مستقر شده اند! 
 
 
 
 

 

روسیه نگران گسترش حضور داعش در تاجیکستان است. کشوری که 1400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و افغانستانی که داعش از دو سال پیش در آن حضور داشت، اما اکنون از طریق مرزهای پاکستان بر حضور خود در این کشور گسترش داده است. آنها بدون تبلیغات و سر و صدا شهر "قندوز" را تصرف کرده اند، البته تحت نام طالبان است. این تصرف به 5 ماه پیش باز می گردد که خبر اختصاصی آن در پیک نت منتشر شد. حالا دولت افغانستان که در حصار کابل حکومت می کند نگران آینده است و زمزمه درخواست از روسیه برای مقابله با داعش در افغانستان روز به روز بیشتر شنیده می شود. برخی خبرگزاری های غربی برای گمراه ساختن افکار عمومی مدعی اند که به مرزهای جمهوری ازبکستان نیز طالبان رخنه کرده اند و از ازبکستان عضو گیری کرده اند. این خبر بکلی نادرست است زیرا طالب ها پشتون هستند و در مناطق هم مرز افغانستان با پاکستان مستقرند و مرکز آنها شهر قندهار است. درحالیکه ازبک ها و تاجیک ها در نقطه مقابل قرار دارند و اصلا همزبانی با طالبان ندارند. بنابراین، آن نیروئی که تبلیغ می شود "طالبان" اند، داعش است که از هر قوم و ملت و هر زبانی در صفوف آن مزدوران حضور دارند.

اخیرا نشریه روسی "کمرسانت" نوشت: "تندروترین اعضای طالبان در حال پیوستن به گروه دولت اسلامی هستند که این امر تهدیدی جدی برای کشورهای آسیای میانه و روسیه است."

داعش افراد جدا شده از گروههای دیگر تندرو در افغانستان را که رزم دیده و دارای تجربه جنگی هستند، به صفوف خود جلب می کند.

در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰  نفر از نفرات ارتش داعش در افغانستان حضور دارند. خطر ورود گروههای تروریستی و افراط گرا به کشورهای همسایه افغانستان رو به افزایش است.

بنا بر گزارش‌ سازمان ملل متحد با استناد از نیروهای امنیتی افغان، حداقل ۱۰ درصد اعضای گروه طالبان هواخواه داعش هستند.

پیک نت 26 مهر

 
 

اشتراک گذاری: