ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدارهای مقدماتی

برای گسترش جنگ در اوکرائین 
 
 
 
 

 

"پترو پوراشنکو" رئیس جمهور اکرائین برای دیدار با صدر اعظم آلمان "آنجلا مرکل" و رئیس جمهور فرانسه "فرانسوا اولاند" راهی  برلین پایتخت آلمان شد.

در ماه فوریه سال جاری با ابتکار رئیس جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو برای آتش بس بین دولت حاکم در کیف و استفلال طلبان شرق اکرائین "جمهوری خلق روسیه نو"، در شهر مینسک کنفرانس صلح برپا شد. در این کنفرانس، روسای جمهور روسیه، فرانسه، اکرائین و صدر اعظم آلمان حضور داشتند و قراردادی بین طرفین در گیر، برای آتش بس به امضا رسید.

از نخستین روز امضای  قرار داد آتش بس تا کنون، ارتش اکرائین مناطق مسکونی جمهوری روسیه نو را گلوله باران می کند و عملا توافق نامه مینسک را زیر پا گذاشته است.

در این هفته، رئیس جمهور اکرائین برای مختومه اعلام کردن قرارداد مینسک برای شرکت در جلسه سه جانبه، خود، مرکل و اولاند به برلین سفر کرده است.  عدم دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تشکیل چنین جلسه ای سوال برانگیز است.

آیا در این دیدار سه جانبه پوراشنکو گزارشی از دستاورد های قرارداد آتش بس مینسک، مبارزه با فساد و اصلاحات اجتماعی ارائه خواهد داد؟ با توجه به این که پوراشنکو با کودتا و همکاری با نئوفاشیست ها به قدرت رسید و تا به حال وظایف و برنامه های مورد نظر پشتیبانان خارجی و داخلی خود را به ویژه ایجاد تشنج در منطقه، خصوصا در مرزهای روسیه به خوبی اجرا کرده است. ضمن این که قرار است در آینده به این جلسه سه جانبه، لهستان و کشورهای پری بالتیک (لیتوانی، استونی و لیتونی) اضافه شوند. طبیعی است در این صورت جائی برای شرکت رهبران روسیه در چنین جلساتی وجود ندارد.       

به نظر کار شناسان سیاسی، برنامه پوراشنکو ادامه وضعیت فعلی و تغییر قانون اساسی این کشور می باشد که به او اختیارات بیشتری خواهد داد. مانور گسترده سازمان نظامی ناتو در اطراف مرزهای روسیه و جمهوری خلق روسیه نو، عملا تاکیدی است بر حمایت و پشتیبانی  غرب از رئیس جمهور اکرائین.

 

لینک میتینگ اعتراض سفر پوراشنکو به برلین

 

http://ria.ru/world/20150826/1207849502.html

پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: