ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 14  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هاشمی: امروز وضع اینست:

10 میلیون فارغ التحصیل

5 میلیون دانشجو و 10 میلیون بیکار داریم 
 
 
 
 

 

اعضای رهبر و شماری از کادرهای حزب اعتدال و توسعه با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند و وی در این دیدار خطاب به آنها گفت:

فعالیت احزاب نباید محدود به انتخابات و صدور بیانیه به شکل محدود باشد. متأسفانه در دولت گذشته چون جریان حاکم در کشور همه امکانات را در اختیارخود گرفته بود و درهمه جا اعمال نفوذ کرده و اینگونه القاء می کردند که کار تمام شده و دوران ظهور شروع شده است و ما فقط باید راه را هموارتر کنیم، وضعیت احزاب خوب نبود. هیچکس از زمان ظهورامام زمان مطلع نیست.

احزاب زیادی در کشور داریم، احزاب اگر بخواهند بخش زیادی از آرای هر انتخاباتی را به خود اختصاص دهند، باید علاوه بر ایجاد هم‌گرائی و ائتلاف میان احزاب همسو، فعالیت خود را افزایش و تقویت کرده و منابع مالی را برای تأمین هزینه های خود ایجاد کنند.

زنان نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند، باید حضور خانم ها را در احزاب تقویت کنید. در خبرها خواندم که 70 درصد کنکور پزشکی را امسال خانم ها از آن خود کردند.

جوانان مهم ترین عنصر تصمیم گیری در آینده کشور هستند. احزاب باید آهسته و پیوسته حرکت کنند و فعالیت های خود را محدود به یک مقطع زمانی خاص نکنند.

به رغم اینکه عمده امکانات تبلیغاتی، فرهنگی و مالی در سراسر کشور در اختیار مراکز قدرت و تصمیم گیر به نفع کاندیداهای دیگری بود، ولی کسی پیروز انتخابات 92  شد که راه اعتدال را در پیش گرفته بود و افکار عمومی همسو با او بود.

هم اکنون در شهرها و روستاهای کشور ما حدود 10 میلیون فارغ التحصیل و پنج میلیون دانشجو وجود دارد که همه اهل تفکر هستند و هر روز با انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی در جریان آخرین تحولات دنیا و جامعه خود قرار می گیرند و حتی افراد در دورترین نقاط کشور و روستاها هم به خوبی مسائل را تجزیه و تحلیل   می کنند و بسیار آگاه و هوشیارند.

پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای افتخار دولت تدبیر وامید است، چرا که قبلاً نیز در دولت گذشته دو دوره مذاکرات با آمریکا با وساطت سلطان قابوس با اجازه رهبری صورت گرفته بود، که نتیجه ‌ای نداشت اما آقای روحانی با تغییرشیوه مذاکره توانست نتیجه را به نفع ملت ایران تمام کند. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، ایران از حق خود به خوبی دفاع کرده است که همین امر موجب اعتماد بیشتر مردم و مسؤولان می شود.

دولت آمریکا برای موفقیت مذاکرات خیلی جدی تر از ایران است،  آنها خیلی بیشتر از ما  به توافق نیاز دارند، لذا به رغم همه کارشکنی ها  و مخالفت های جدی که این روزها در کنگره آمریکا با حمایت تبلیغاتی و مالی سنگین صهیونیست ها می شود همه جنگ ‌طلبان نگران و دلواپس به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند و به خاطر نیاز دنیا و حتی آمریکا دولت این کشور تمام تلاش های خود را معطوف به این مذاکرات کرده است.

ما امروز بیشترین نقدینگی را در تاریخ ایران داریم، دولت باید از این نقدینگی که درحدود 830 هزار میلیارد تومان است را در راستای رونق تولید و کسب و کار، احیا مجدد کارخانه ها و کارگاه های تولیدی استفاده کند.

حداقل 80 درصد این نقدینگی در بانک ها است،  باید دولت با تدبیر و برنامه این نقدینگی را مهار کند در غیر اینصورت باعث تورم و رکود می شود و حاصل این دو چیزی جز فلاکت نیست. باید در این زمینه فکر اساسی شود ، چرا که 10 میلیون بیکار داریم که برای  جامعه فاجعه است و زمینه ساز آسیب های اجتماعی فراوانی است.

همه باید در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت کنیم.

پیک نت 14 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: