ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

17مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

افشای نتیجه یک نظر سنجی توسط معاون اول روحانی

موافقان تفاهم اتمی 88 درصد

مخالفان توافق اتمی4 درصد

 
 
 
 
 

اسحاق جهانگیری که به استان گلستان سفر کرده، طی سخنانی در این استان، نتایج یک نظر سنجی درباره توافق اتمی را فاش کرد. او گفت:

در یکی از جلسات اخیر هیات دولت، گزارشی درخصوص نظرسنجی‌های پس از توافق هسته‌ای از مردم مطرح شد. در این نظرسنجی‌ها که توسط سازمان‌ها و مراکز معتبر انجام شده، بین 80 تا 88 درصد مردم از توافق هسته‌ای رضایت دارند و خوشحال هستند. در این نظرسنجی میزان کسانی که با توافق هسته‌ای مخالفت داشتند، 4 درصد بود و در نتیجه کسانی هم که قصد دارند نمایندگی این 4 درصد مخالفین را انجام دهند باید در حد همان 4 درصد نمایندگی کنند و نباید طوری سخن بگویند که گویا این 4 درصد همه مردم ایران هستند.

امروز قدرت ها به این باور رسیده‌اند که راه حل سوریه و یمن سیاسی است و برای مقابله با داعش نیز حتما باید ایران کمک کند و وارد عمل شود. کشوری که می‌تواند داعش را از صحنه خارج کند ایران است و اگر ایران نبود داعش تاکنون بغداد و کردستان عراق را اشتغال کرده و در نقاط دیگر نیز دست به خرابکاری زده بود.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای نشان داد که یک پایۀ قدرت است، زیرا گاهی ممکن است یک کشور قدرت داشته باشد ولی بدلیل عدم برخورداری از دانش و فن مذاکره، نتواند از حقوق خود دفاع کند.

شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر کرده بود و تاکید داشت که ایران حق غنی سازی ندارد، با تصویب یک قطعنامه، شش قطعنامه قبلی را لغو کرد.

قدرت‌های بزرگ با تحریم ها و قرار دادن مردم در تنگنای زندگی و معیشت منتظر بودند مردم علیه حاکمیت دست به اعتراض بزنند.

موضوع دیگری که می‌تواند پایۀ اقتدار برای کشور باشد استفاده از فرصت و فضای ایجاد شده در دوران پساتحریم است. اقتصاد ایران در سال‌های گذشته آسیب دید و با وجود درآمدهای نفتی زیاد سالهای گذشته، متاسفانه این فرصت‌ها و منابع از دست رفت. خوشبختانه بار دیگر مدیران مجرب وارد عمل شده‌اند و فرصتی نیز به تبع لغو تحریم‌ها بوجود آمده است.

بیکاری - مقابله با بیکاری تنها از راه اشتغال زایی و افزایش تولید و سرمایه‌گذاری میسر است. سرمایه‌گذاری نیازمند منابع مالی است و خوشبختانه امروز منابع خارجی به روی ایران باز شده است، البته ما به عنوان دولت به منابعی که مسدود شده بود هیچ چشم داشتی نداریم و برای آن نقشه‌ای نکشیدیم زیرا منابعی که امروز آزاد شده در دولت گذشته معادل ریالی آن دریافت شده و آن را خرج کرده‌اند و این منابع متعلق به بانک مرکزی است و قرار نیست که یک ریال از آن در اختیار دولت قرار گیرد.

هنوز میزان فروش نفت و قیمت آن نسبت به سالهای گذشته پایین است و درآمدهای دولت به شدت کاهش یافته است. برای رسیدن به رشد اقتصادی حتماً باید میزان تولید افزایش پیدا کند و برای آنکه بتوانیم تولید را افزایش دهیم نیازمند بالابردن حجم صادرات غیرنفتی هستیم.

پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: