ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی هوشیارانه رهبر حزب الله لبنان

از داعش برای تجزیه

کشورهای منطقه استفاده می کنند! 
 
 
 
 

 

بارها ثابت شده که حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، در تفسیر سیاسی اوضاع منطقه بسیار مسلط تر از اکثریت نزدیک به مطلق امام جمعه های جمهوری اسلامی و فرماندهان رجز خوان سپاه است. او در مراسم نهمین سالگرد حمله اسرائیل به لبنان و جنگ موشکی حزب الله لبنان با اسرائیل در سال 2006 طی سخنانی که متاسفانه خبرگزاری ایسنا آن را آلوده به نظرات جمهوری اسلامی و اصطلاحات مرسوم در حکومت ایران منتشر کرده و آن ها را پالایش کرده ایم، گفت:

«نبرد با داعش بعنوان تهدیدی بزرگ برای منطقه، نبردی است طولانی و دشوار. امروز ما وظیفه داریم با تقسیم و تجزیه منطقه مخالفت کرده و با آن مقابله کنیم. تجزیه و تقسیم منطقه خواست و نقشه آمریکا و اسرائیل است و برخی قدرت‌های منطقه‌ای خواسته یا ناخواسته در این جهت حرکت می‌کنند که در صدر آن‌ها، عربستان است. نتیجه این نقشه چیزی نیست جز ویرانی و نابودی و آوارگی بیشتر. یک سال پیش گفتم که آمریکا می خواهد از داعش برای تجزیه منطقه بهره‌برداری کند و نقشه های جدیدی برای منطقه ما ترسیم کرده است.

ترکیه چند روز پیش اعلام کرد که آمریکا از آنکارا خواسته تا عملیات خود علیه داعش را متوقف کند  زیرا می خواهد از پیشروی های این گروه در سوریه بهره برداری کند و همگان خوب می‌دانیم که گروه مخالفان میانه‌ رو حکومت سوریه قادر نیست با داعش بجنگد.

آمریکا و عربستان برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی توطئه و این سقوط قیمت بر وضع عراق تاثیر منفی خود را گذاشت.»

پیک نت 24 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: