ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

این اتومبیل 3 میلیارد تومانی

در ایران زیر پای چه کسی میرود؟ 
 
 
 
 

 

ورود این اتومبیل "B M W" ساخت آلمان به ایران، بحث انگیز شده است. این اتومبیل 3 میلیارد تومان قیمت دارد و رسانه های داخلی کشور نوشته اند که با مجوز "جانبازان" صادر شده است.

جانبازی که به نان شب هم محتاج است نه تنها به خوابش هم چنین اتومبیل هائی را ندیده، بلکه از مجوزش هم خبر ندارد. قیمت جهانی آن 130 هزار یورو است و با توجه به افزایش 20 درصدی قیمت تک‌ فروشی، قیمت خرید آن در خارج از کشور حدود 600 میلیون تومان است و تا رسیده به ایران شده 3 میلیارد تومان!

مصرف سوخت این اتومبیل 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و  توان آن 231 اسب بخار و دارای یک موتور الکتریکی اضافه با توان 130 اسب بخار است و در زمان 4.4 ثانیه سرعت آن  به 100 کیلومتر می رسد. البته حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است. این که صاحب کنونی و یا آینده آن کیست؟ در کدام جاده قرار است با آن رانندگی کنند؟ آن که 3 میلیارد تومان برای خرید این اتومبیل پول دارد، ثروتش چقدر است؟ از کجا آورده؟ قصری که در آن زندگی می کند کجاست؟ ویلای کیش و ویلای لب دریای مازندارانش چقدر قیمت دارد؟ پاسپورتش عادی است یا دیپلماتیک؟ در خارج هم ویلا و آپارتمان دارد؟ از کنار شبکه مافیائی "دور زدن تحریم ها" در دوران احمدی نژاد بیرون زده؟ و ..... بر ملتی که اکثریت آن به خاک سیاه نشسته معلوم نیست. این فساد و تباهی و اختلاف طبقاتی و غارت کشور محصول دوران رهبری آقای خامنه ایست. چه او مقصر اصلی باشد و تلقی شود و یا نباشد و نشود!

پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: